همشهری آنلاین: ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه روز شنبه با تاکید بر اولویت مبارزه با تروریسم در کشورش گفت که اهمیت بیانیه صادر شده در وین درباره پایان دادن به بحران سوریه را درک می کند.

 ولید المعلم: اولویت سوریه، جنگ با تروریسم است

به گزارش خبرگزاری رویترز از بیروت به نقل از شبکه تلویزیونی رسمی سوریه، ولید المعلم در دیدار با استفان دمیستورا نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه بر این موضع دمشق تاکید کرد که نبرد علیه تروریسم باید بر یافتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه اولویت داشته باشد.

دولت سوریه همه گروه هایی را که مسلحانه با نیروهای دولتی این کشور می جنگند، تروریست می داند.

به نوشته روزنامه الوطن، دمیستورا در سفر روز یکشنبه به دمشق معلم و دیگر مقام های این کشور را در جریان جزییات مذاکرات نشست وین قرار داد.

17 کشور پس از مذاکرات روز جمعه خواستار برقراری آتش بس سراسری در سوریه و از سرگیری مذاکرات متوقف شده صلح با میانجیگری سازمان ملل متحد شدند.

دیپلمات های بلندپایه 17 کشور به همراه نمایندگان سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا روز جمعه در وین برای کاهش اختلافات بر سر راه های پایان دادن به درگیری های این کشور که تاکنون بیش از 250 هزار قربانی گرفته، گردهم آمدند.

شرکت کننندگان در این نشست که با شرکت روسیه و ایران و بدون حضور نمایندگان دولت سوریه و گروه های مخالف آن برگزار شد، در باره درخواست از سازمان ملل متحد برای میانجیگری برای پایان دادن به درگیری ها میان حکومت سوریه و مخالفان به منظور هموار کردن راه برای تدوین قانون اساسی تازه و برگزاری انتخابات جدید با نظارت سازمان ملل متحد، توافق کردند.

روسیه و ایران در برابر فشار کشورهای غربی و عربستان برای برکناری بشار اسد رییس جمهوری سوریه از قدرت پیش از پایان دوره قانونی ریاست جمهوری وی، ایستادگی می کنند.
یک مقام سازمان ملل متحد بدون ارایه جزییات بیشتر در باره دیدار دمیستورا، پیش بینی کرد که وی روز دوشنبه دمشق را ترک کند.

آخرین دیدار دمیستورا از دمشق در ماه سپتامبر برای طرح پیشنهاد وی برای تشکیل کمیته مشترک کاری برای بررسی مبارزه با تروریسم، مسایل سیاسی و حقوقی، بازسازی و امنیت و حفاظت، صورت گرفت.

کد خبر 312267

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha