همشهری آنلاین: قساوت‌های جنسی تروریست‌های وحشی داعش در میان زنان و دختران بی‌گناه عراقی و سوری ادامه دارد؛ دخترانی که برهنه در بازارهای داعش دادوستد می‌شوند، مجبورند که بارها و بارها ازدواج اجباری کنند.

زینب بنگورا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور خشونت جنسی در درگیری‌ها

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری راشا تودی، افشای شواهد جدید نشان می‌دهد که چطور تروریست‌های داعش کودکان را به عنوان برده جنسی خریداری کرده و آنها را مجبور به ازدواج می‌کنند. دخترانی از عراق و سوریه به یک مقام ارشد سازمان ملل گفته‌اند که آنها را برهنه می‌کردند، می‌فروختند و بعد مجبورشان می‌کردند تا ده‌ها بار تحت عمل جراحی ترمیم قرار بگیرند.

زینب بنگورا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور خشونت جنسی در درگیری‌ها در جمع خبرنگاران گفت: شبه‌نظامیان داعش دختران را برهنه می‌کنند و آنها را پس از ارزیابی در بازار به حراج می‌گذارند.

این نماینده سازمان ملل بین 16 تا 29 آوریل به خاورمیانه سفر کرده بود تا با قربانیان نجات‌یافته از تجاوز گفت‌وگو کند. وی در جریان سفرش توقف‌هایی در عراق، سوریه، ترکیه، لبنان و اردن داشت. وی هماهنگ کرده بود تا با زنی که از دست تجاوز وحشیانه داعش گریخته بود، مصاحبه کند.

وی می‌گوید: با دختران و کودکان همانند گاو برخورد می‌کردند. آنها دسته‌بندی می‌شوند و پس از آن به صورت برهنه به موصل یا سایر مناطق فرستاده می‌شوند تا میان رهبران داعش و شبه‌نظامیان توزیع شوند.

یکی از قربانیان بیش از 20 بار مجبور شد تا ازدواج کند و هر بار پس از آن مجبور می‌شد تا تحت عمل جراحی ترمیم قرار بگیرد.

نماینده سازمان ملل در ادامه گفت: زنان و کودکان در معرض خطر و آزار جنسی قرار دارند و این اتفاق ممکن است در هر لحظه از زندگی آنها رخ دهد. این نوع رفتار خشونت‌آمیز با زنان بخشی از اقدامات تروریست‌هاست.

وی افزود: خشونت جنسی سیستماتیک داعش و رفتار وحشیانه با زنان در مرکز ایدئولوژی و عملیات‌های آنها قرار دارد و از آن به عنوان تاکتیک تروریسم استفاده می‌کنند.

به گفته وی، شبه‌نظامیان تروریست داعش حتی به قاچاق انسانی، رواج روسپی‌گری و باج‌گیری به عنوان راهی برای درآمدزایی متوسل شده‌اند. وی تاکید کرد: داعش از خشونت جنسی به عنوان روشی برای مجازات، تحقیر و کنترل ساکنان محلی استفاده می‌کند و از این راه آسانتر می‌شود از آنها اطلاعات دریافت و آنها را بی‌خانمان کرد.

نماینده سازمان ملل در امور خشونت جنسی علیه زنان گفت که در نتیجه این قساوت‌ها، این کودکان قربانی تجاوز جنسی، به نسلی از کودکان بی کشور تبدیل می‌شوند که همچنان در معرض آسیب داعش قرار دارند.

از سوی دیگر گزارش‌هایی منتشر شده که برخی پزشکان اقدام به سقط جنین غیرقانونی در میان این دختران می‌کنند که سن برخی از آنان 9 سال است. بیشتر قربانیان کودک از اقلیت ایزدی عراق هستند. حدود 40 هزار تن از آنان اوت گذشته از سوی داعش ربوده شدند. سایر اقلیت‌های در معرض خطر شامل مسیحیان، ترکمان‌های عراق و شاباک‌ها هستند.

کد خبر 294548

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha