سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد این کشور برای کمک به حل بحران انسانی در اردوگاه یرموک در سوریه، شش میلیون دلار در اختیار آژانس امداد و اشتغال سازمان ملل در امور آوارگان فلسطینی (آنروا) قرار خواهد داد.

yarmukcamp

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک از واشنگتن، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد از این مبلغ برای ارائه کمک فوری و تقویت حمایت از افراد گرفتار در یرموک، آوارگان فلسطینی و غیرنظامیان سوری که در حال حاضر آنروا به آنها کمک می‌کند، استفاده خواهد شد.

وزارت امور خارجه آمریکا اظهار داشت: «در واکنش به بحران ویرانگر در یرموک، سفیر سامانتا پاور، نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل، بیست و چهارم ماه آوریل اعلام کرد که آمریکا شش میلیون دلار دیگر در اختیار آژانس امداد و اشتغال سازمان ملل در امور آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) قرار می دهد».

پیش از این در ماه آوریل سال 2015، جنگجویان داعش به یرموک حمله کردند و ارتش سوریه براي دفع حمله این گروه تروریستی، با گلوله باران این منطقه، واکنش نشان داد.

بنابر اعلام شبکه جامعه مدنی فلسطین در سوریه، در نتیجه این درگیری، تعداد نامشخصی از افراد جان باخته‌اند و دست کم چهار هزار نفر به مناطق هم‌جوار گریخته اند.

حدود 18 هزار غیرنظامی همچنان در یرموک هستند که سه هزار و 500 تن از آنها کودک هستند و شورای امنیت سازمان ملل درباره احتمال کشتار فلسطینی‌ها و دیگر افراد در نتیجه تشدید خشونت‌ها به طور جدی ابراز نگرانی کرده است.

در مناطق تحت کنترل داعش، غیرنظامیان محدودیت‌های شدیدی را در زمینه غذا، دارو، آب و برق تحمل کرده‌اند.

بنابر اعلام وزارت امور خارجه آمریکا، این کشور سه میلیارد و 700 میلیون دلار کمک بشردوستانه براي رفع نیازهای مردم سوریه از سال 2011 اختصاص داده است.

کد خبر 293575

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha