همشهری‌آنلاین: جان بینر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در گفت و گو با بلومبرگ گفت علاقمند به تغییر رژیم در ایران است.

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از شبکه تلویزیونی بلومبرگ، جان بینر ،رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در گفت‌وگو با این شبکه در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا سیاست آمریکا باید تغییر رژیم در ایران باشد یا این‌که باید از ابزارهای مخفی در این راستا استفاده کرد، گفت: من هیچ علاقه‌ای به اظهار نظر درباره اتفاق‌هايي که شاید به‌طور پنهانی انجام شود ندارم با این حال واضح است افرادی که ایران را طی 40  سال اخیر اداره می‌کنند علاقه‌ای به همکاری با آمریکا ندارند.

مجری پرسید: آیا علاقمند به تغییر رژیم در ایران هستید؟

بینر گفت: من علاقمند به تغییر رژیم در ایران هستم.

او مدعی شد که مردم ایران نیز علاقمند به این مسئله هستند.

بینر همچنین درباره احتمال راه یافتن هیلاری کلینتون ،وزير امورخارجه پيشين به کاخ سفید گفت: من سال‌هاست که کلینتون را می‌شناسم. او فردی خدوم است. با این حال سوالات زیادی درباره او وجود دارد که باید پاسخ داده شود.

رئيس مجلس نمايندگان آمريكا همچنین از پیش‌بینی و دادن درصد درباره بخت راهیابی کلینتون به کاخ سفید خودداری کرد.

او گفت این‌که کلینتون می‌تواند نخستین رئیس‌جمهور زن آمریکا باشد یک موضوع بزرگ و قابل توجه است اما در بهترین حالت این بخت حدود 50 درصد است.

بینر همچنین درباره بخت جب بوش برای راهیابی به کاخ سفید گفت: من و جب سال‌هاست که با هم دوست هستیم. او می‌تواند به خوبی درباره ارزش‌های حزب جمهوری‌خواه صحبت کند. بوش همچنین سابقه بسیاری خوبی به عنوان فرماندار فلوریدا دارد و سابقه اقدامات محافظه‌کارانه او یک الگو محسوب می‌شود. با این حال مشکلی که او دارد نام فامیلش است.

نمی‌توان ظرف چند ماه دیدگاه مردم را درباره نام فامیل بوش تغییر داد و با موفقیت استدلال کرد که اقدام‌هاي او متفاوت از پدر و برادرش خواهد بود. با این حال شمار دیگری از دوستان دیگر من نیز در این انتخابات نامزد احتمالی به شمار می‌روند و من قصد ندارم که فرد خاصی را توصیه کنم.

کد خبر 293319

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha