همشهری آنلاین: منابع خبری از گفتگوهای محرمانه مقامات مصر، رژیم صهیونیستی و آمریکا برای بحث درباره موضوع جانشینی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خبر دادند.

نشست محرمانه قاهره برای انتخاب جانشین محمود عباس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری سما ، منابع آگاه فلسطینی روز شنبه گزارش دادند نشست سه جانبه میان مسئولان سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی ( موساد)، سرویس اطلاعاتی مصر و نماینده آمریکا دو هفته پیش در قاهره برگزار شد.

منابع فلسطینی افزودند: حاضران در این نشست با اعلام اینکه محمود عباس نمی تواند گزینه مناسبی برای پیشبرد گفتگوها با اسرائیل در آینده باشد ، به طور مفصل موضوع انتخاب جانشینی به جای عباس را مورد بررسی قرار دادند.

منابع فلسطینی افزودند: معیار اصلی در این نشست برای انتخاب جانشین محمود عباس به دو مسئله اساسی ارتباط داده شد اول کنترل جنبش حماس در غزه و دوم تعامل و همکاری با اسرائیل.

منابع فلسطینی تاکید کردند: در این نشست گزینه های مختلف برای جانشینی محمود عباس مانند احمد قریع ، جبریل الرجوب ، محمد اشتیه و مروان برغوثی به علل مختلف مورد قبول واقع نشدند.

منابع فلسطینی گفتند، مقامات اسرائیل ، مصر و آمریکا در نشست قاهره به این نتیجه رسیده اند که با توجه به شرایط فعلی محمد دحلان از رهبران سابق جنبش فتح و ماجد فرج رئیس سازمان اطلاعات فلسطین در کرانه باختری رود اردن می توانند گزینه های مناسبی به جای عباس باشند.

این منابع گفتند: دحلان هوادارانی در نوار غزه و کرانه باختری دارد و از طرف دیگر روابطش با کشورهای عربی خلیج فارس به ویژه امارات عربی بسیار خوب است و ماجد فرح نیز نفوذ خوبی بر دستگاه های امنیتی فلسطین در کرانه باختری رود اردن دارد و با توجه به همکاری امنیتی فلسطین و اسرائیل ، روابطش با اسرائیل نیز خوب است.

این منابع افزودند: اقدام اخیر مصر در بازگشایی گذرگاه مرزی رفح ، اعطای کمک های مالی و نیز حضور نمایندگان دحلان در غزه ، همگی بیانگر حمایت مصر و متحدانش از دحلان و احتمال زیاد انتخاب وی برای ریاست تشکیلات خودگردان است.

کد خبر 298597

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha