چهارشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دادستانی کل فرانسه با تاکید بر اینکه این کشور نمی‌خواهد در مورد مرگ یاسر عرفات تحقیقاتش را ادامه دهد این پرونده را مختومه اعلام کرد.

پرونده مرگ عرفات مختومه شد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، دادستان کل فرانسه که پیش از این نیز بسته شدن پرونده تحقیقات در زمینه علت مرگ یاسر عرفات، رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین را خواستار شده بود، این بار به شکل نهایی تصمیم خود برای مختومه کردن این پرونده را با توجه به عدم صدور کیفرخواست اعلام کرد.

سهی عرفات، همسر یاسر عرفات اواخر ماه مه گذشته بررسی مجدد علل مرگ همسرش در بیمارستان نظامی پاریس را خواستار شد و بنابر یافته‌های آزمایشگاهی دال بر مسمومیت وی با پلونیوم، سهی شکایتی تنظیم کرد.

برخی از فلسطینیان بر این باورند که رژیم صهیونیستی با همدستی برخی از اطرافیان عرفات، وی را مسموم کرده‌اند.

در نوامبر 2013 نیز شیمون پرز، رئیس پیشین رژیم صهیونیستی اظهار داشت: ترور عرفات با شلیک گلوله برای اسرائیل آسان‌تر بود.

طبق تحقیقی که در سال 2012 انجام شد ماده پرتوزای پلونیوم در لباس‌های عرفات کشف شد و این مساله طرف فلسطینی‌ را ترغیب کرد با نبش قبر وی و نمونه گیری از جسدش توسط تیم پزشکی روسی - سوئیسی - فرانسوی موافقت کند.

در نهایت در گزارش دو تیم پزشکی روسیه و سوئیس وجود پلونیوم 210 تایید شد. همچنین تیم پزشکی روسیه در گزارش خود از وجود یک ماده پرتوزای دیگر به نام سرب 210 خبر داد.

با وجود آنکه کارشناسان پزشکی قانونی سوئیس تاکید کردند: پلونیوم 210 در جسد عرفات 18 برابر حالت عادی بوده است اما فرانسوی‌ها در دسامبر 2013 گزارش مرگ عرفات بر اثر مسمومیت با این ماده پرتوزا را رد کردند.

کد خبر 301743

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha