چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک منبع نظامی کرد عراقی از دستگیری تعدادی جوان زیر ۲۵ سال در کردستان عراق به جرم فعالیت به نفع داعش خبر داد. این دستگیری‌ها پس از گذشت چند هفته از اعلام برنامه‌های جدید فرهنگی این منطقه علیه افراط گری مذهبی صورت می‌گیرد.

دستگیری شماری از طرفداران داعش در کردستان عراق

به گزارشاین منبع روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت، شمار این افراد بیش از 7 نفر است و همگی زیر 25 سال هستند.

این منبع به گرایش های تند برخی احزاب و گروهها در کردستان عراق به تفکرات افراطی، اشاره کرد.

این دستگیری ها در ادامه برنامه های جدید فرهنگی مقابله دولت اقلیم کردستان عراق با داعش و طرفداران این گروه تروریستی است که گفته می شود در استان های دهوک، اربیل و حلبچه پایگاه اجتماعی طرفدارانی دارند.

مقامات کردستان عراق چندی پیش فاش ساختند که یک گروه از کارمندان وزارت اوقاف منطقه اقلیم کردستان عراق به داعش پیوسته اند و اخیرا نیز دولت اقلیم دستور داد همه کتب دینی منتشره در این منطقه بازبینی و از چاپ کتبی که مبلغ افراط گری هستند، جلوگیری شود، با این حال منبع یاد شده در پاسخ به خبرنگار ایرنا گفت: بیشتر افرادی که ازاین منطقه به داعش ملحق می شوند، در تشکیلات مساجد و گروههای مذهبی وهابی شست وشوی مغزی می شوند و کمتر دولتی هستند.

به گفته وی، تفکرات داعشی و افراط گرایی مذهبی در کردستان عراق زمینه دارد و اگر چه اکنون به لطف حضور قدرتمند تشکیلات 'آسایش'، امنیت بر این منطقه حاکم است، اما خطر همیشه درگوش این منطقه وجود دارد.

کد خبر 295729

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha