پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت کشور عراق بعد از سه روز از تسلط داعش بر الرمادی و عقب نشینی نیروهای امنیتی از آن ، کاظم محمد فارس فرمانده پلیس استان الانبار را برکنار کرد.

فرمانده پلیس الانبار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه ، وزارت کشور عراق ، هادی رزیج کساء را به عنوان فرمانده جدید پلیس الانبار منصوب کرد.

محمد سالم الغبان وزیر کشور عراق با صدور بیانیه ای از فرمانده جدید خواست فورا کار خود را آغاز کرده و مکانی جدید برای فرماندهی پلیس انتخاب و پلیس الانبار و الرمادی را بازسازی کند.

وزارت کشور به دلایل برکناری فرمانده پلیس اشاره ای نکرد.

دولت حیدر العبادی نخست وزیر عراق گفته است کسانی که خیانت کرده اند باید منتظرمجازات سنگین باشند.

العبادی از تابستان گذشته به بازسازی نیروهای مسلح اقدام کرده است. صدها افسر اخراج و تعدادی از آن ها مجبور به استعفا شدند.

نیروهای عراقی حمله داعش را در نزدیکی الرمادی دفع کردند

پلیس و نیروهای حامی دولت اعلام کردند نیروهای داعش شب گذشته به نیروهای دولتی در منطقه حصیبیه شرقی که بین شهر الرمادی و پایگاه نظامی «الحبانیه» قرار دارد حمله کردند.

امیر الفهداوی فرمانده نیروهای عشایر سنی حامی دولت گفت:« نیمه شب اعضای داعش بعد از حملات خمپاره ای به مواضع ما حمله کردند ولی بعد از چهار ساعت درگیری توانستیم حمله آن ها را خنثی کنیم.»

رییس شورای اداری استان الانبار گفت داعش می خواهد بخش های دیگری از الانبار را اشغال کند و هدف اصلی آن برقراری ارتباط میان الرمادی و فلوجه است.

با افزایش فشارها برای بازپس گیری شهر الرمادی یک مسؤول محلی از مردم خواست برای آزادسازی این شهر به پلیس و ارتش بپیوندند.

شاهدان عینی در الرمادی اعلام کردند اعضای داعش مواضع دفاعی تشکیل داده و به بمب گذاری منطقه پرداخته اند.

نیروهای دولتی با کمک نیروهای مردمی شیعی در پایگاه نظامی نزدیک الرمادی برای بازپس گیری این شهر آماده می شوند.

مسؤلان محلی نیز تاکید کردند 500 نفر در تسلط داعش بر الرمادی کشته شدند و سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد بیش از 40 هزار نفر از شهر فرار کرده اند.

یک افسر ارتش عراق که فرماندهی چند خودروی زرهی را قبل از حمله داعش به الرمادی برعهده داشت گفت اعضای داعش در الرمادی به انباری بزرگ از مهمات دست یافتند که برای جنگ در ماه های آینده برای آنها کافی است.

یک افسر که خواست نامش فاش نشود نیز اعلام کرد پیامد تسلط داعش بر انبارهای سلاح الرمادی به مراتب از تصرف این شهر بدتر است.

کد خبر 295770

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha