چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: با وجود اعزام تعداد زیادی از نیروهای دولتی و بسیج مردمی عراق برای نبرد با داعش در الانبار، برخی منابع عراقی از رسیدن نیروهای این گروه تروریستی به اطراف ابو غریب، در ۳۲ کیلوم متری حومه غربی بغداد خبر داده‌اند.

نقشه عراق

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، یک منبع نظامی عراقی اعلام کرد: اعضای داعش با چند عملیات انتحاری خود را به اطراف شهر ابوغریب، در 32 کیلومتری غرب پایتخت عراق رسانده‌اند.

بنا به گفته این منبع، در انفجار دو خودروی بمب گذاری شده که عاملان انتحاری آنها را هدایت می‌کردند، هشت سربازی عراقی کشته شده و 14 تن دیگر زخمی شدند.

این منبع نظامی گفت که انفجار نخست در نزدیکی یک ایست بازرسی ارتش در منطقه الحصوه در شرق فلوجه رخ داد و انفجار دوم پادگان ارتش عراق در بخش "گمرگ‌" در غرب شهرستان ابوغریب را هدف قرار داد.

وی خاطرنشان کرد که داعش تمامی منطقه صنعتی حد فاصل شرق فلوجه تا حومه غربی ابو غریب را به تصرف درآورده و نیروهای خود را در اطراف ابو غریب مستقر کرده است.

این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که ارتش، پلیس فدرال و نیروهای بسیج مردمی که برای نبرد با داعش به استان الانبار اعزام شده‌اند، توانستند بخش‌های گسترده‌ای از منطقه الکرمه در فاصله 60 کیلومتری شرق رمادی، مرکز این استان را تحت کنترل خود درآوردند.

کد خبر 295728

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha