همشهری آنلاین: گروه تروریستی داعش ۵۳ تن از نیروهای امنیتی و نیروهای مسلح عشایر استان الانبار را در منطقه الثرثار اعدام کرد.

 ادامه جنایات داعش در عراق با اعدام ۵۳ تن در استان الانبار

به گزارش  ايرنا به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، عناصر داعش در پی درگیری های شدید با نیروهای امنیتی عراق در منطقه الثرثار در شمال فلوجه واقع در استان الانبار، 53 تن از نیروی های امنیتی و نیروهای عشایر استان الانبار را به اسارت گرفته سپس آنها را اعدام کردند.

این درگیری پس از حمله غافلگیرانه روز جمعه داعش با یک بلدوزر مملو از مواد منفجره علیه یک کاروان نظامی صورت گرفت که در آن سرتیپ حسن عباس طوفان و 3 افسر همراه وی در منطقه ناظم التقسیم در جنوب دریاچه ثرثار کشته شدند.

این در حالی است که سرتیپ محمد خلف جانشین عملیات الانبار روز شنبه از آغاز عملیات نظامی گسترده برای پاکسازی بخش هایی از منطقه الثرثار از تروریست های داعش خبر داد.

نماینده پارلمان عراق خواستار استفعای وزیر دفاع شد

عالیه نصیف نماینده پارلمان عراق، خالد العبیدی وزیر دفاع را مسوول کشته شدن نیروهای عراقی و مردمی در منطقه الثرثار دانست و گفت که اگر وزیر دفاع اقدامات لازم را انجام می داد و نیروهای کمکی را هر چه سریعتر به منطقه الثرثار اعزام می کرد، می توانستیم جلوی جنایت هولناک تروریست های داعش را بگیریم که در آن بیش از 50 تن از نیروهای امنیتی، گردان های مردمی و عشایر مسلح به قتل رسیدند.

وی از خالد العبیدی خواست تا هر چه سریعتر از پستش استعفا دهد و از خانواده های قربانیان این حادثه عذرخواهی کند.

گردان های مردمی در استان الانبار نیز امروز (شنبه) از کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق خواستند تا ضمن فراخواندن وزیر دفاع، تحقیقات خود را درباره جنایت الثرثار آغاز کنند.

کنترل سدی در الانبار بدست تروریست ها

مقام های امنیتی عراق روز شنبه اعلام کردند که عناصر داعش کنترل سد الثرثار و پادگان نظامی اطراف آن در استان الانبار را پس از درگیری های شدید با نظامیان در اختیار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بغداد، مقام های مزبور گفتند که عناصر داعش شب گذشته به محوطه امنیتی سد الثرثار با خودروهای مملو از مواد منفجره حمله کردند و پس از درگیری های شدیدی که بین آنها و نیروهای ارتش روی داد، کنترل این سد را در دست گرفتند.

عذال الفهداوی عضو شورای استانی الانبار اعلام کرد که دهها نظامی عراقی در جریان این درگیری ها کشته شدند. مقام های ارتش نیز گفتند که 2 افسر ارشد در میان کشته شدگان بودند.

گروه تروریستی داعش در سال گذشته (2014) در تهاجم گسترده ای بخش های بزرگی از شمال و غرب عراق را اشغال کرد. اما ارتش عراق در ماه های اخیر با کمک و پشتیبانی نیروهای مردمی به تدریج این بخش ها را پس می گیرد.

درگیری شدید میان نیروهای ارتش عراق و تروریست ها در اطراف فلوجه

درگیری های شدیدی روز شنبه میان نیروهای ارتش عراق و تروریست های داعش در شمال شرق فلوجه در استان الانبار در غرب این کشور رخ داد.

به گزارش ايرنا به نقل از آسوشیتدپرس از بغداد، این درگیری پس از حمله غافلگیرانه روز جمعه داعش با یک بلدوزر مملو از مواد منفجره علیه یک کاروان نظامی صورت گرفت که در آن سرتیپ حسن عباس طوفان و 3 افسر همراه وی در منطقه ناظم التقسیم در جنوب دریاچه ثرثار کشته شدند.

به گفته سپهبد محمدخلاف الدلیمی عضو ستاد فرماندهی عملیات انبار در این حمله که علیه ستاد یک گردان مستقر در این منطقه صورت گرفت، 10 نظامی کشته و 12تن زخمی شدند.

نیروهای ارتش از جمله یگان های زرهی و تانک هایی که به این منطقه روستایی اعزام شده اند، روز شنبه به مواضع تروریست های داعش حمله کردند.

به گفته ساکنان فلوجه که به شرط ناشناس ماندن سخن می گفتند، تروریست های داعش روز شنبه یک افسر و 3 سرباز به اسارت گرفته شده در درگیری های اخیر را در یک وانت در خیابان های این شهر به نمایش گذاشتند.

تروریست های داعش در ژانویه 2014 شهر فلوجه در استان انبار را اشغال کردند.

گروه تروریستی داعش در سال گذشته (2014) در تهاجم گسترده ای بخش های بزرگی از شمال و غرب عراق را اشغال کرد. اما ارتش عراق در ماه های اخیر با کمک و پشتیبانی نیروهای مردمی به تدریج این بخش ها را پس می گیرد.

همچنین سرتیپ سعد معان سخنگوی وزارت کشور عراق روز شنبه اعلام کرد که انفجار 3 خودروی بمب گذاری شده در گذرگاه مرزی طریبیل میان عراق و اردن علیه نیروهای امنیتی عراق، 12 نظامی عراقی کشته و 7 مامور پلیس گارد مرزی عراق زخمی شدند.

اردن مرز خود با عراق را در پی این انفجارها که خسارات مادی فراوانی برجای گذاشت، بست و شماری از زخمی شدگان را به بیمارستان های این کشور منتقل کرد.

طریبیل تنها گذرگاه مرزی بین این دو کشور همسایه و در یک منطقه بیابانی دورافتاده واقع است که به استان انبار عراق منتهی می شود.

کد خبر 293256

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha