پنجشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نشریه آمریکایی فاش کرد که گروه تروریستی داعش سرکرده‌ای "موقت" را به جای ابوبکر البغدادی برای خود تعیین کرده است.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، درحالی که روزنامه گاردین چاپ انگلیس چند روز پیش خبر زخمی شدن ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش را منتشر و وزارت دفاع آمریکا این خبر را تکذیب کرد،نشریه نیوزویک به نقل از یک مشاور دولت عراق، از تعیین سرکرده موقت گروه داعش درپی زخمی شدن البغدادی خبر داد.

مجله نیوزویک به نقل از هاشم الهاشمی مشاور دولت عراق اعلام کرد ابوعلاء العفری به عنوان جانشین خلیفه تعیین شده و جایگاهش به عنوان سرکرده گروه داعش در غیاب البغدادی تثبیت شده است.

وی در این خصوص به این نشریه گفته است بعد از زخمی شدن البغدادی، العفری ریاست گروه تروریستی داعش را با کمک مسئولانی از استان های دیگر آغاز کرده است.

الهاشمی افزوده است العفری معلم فیزیک بوده و اهل منطقه الحضر در استان موصل است که در سلسله مراتب داعش بالا رفت تا اینکه یکی از بارزترین عناصر گروه و حتی با اهمیت تر از خود البغدادی شد. العفری نامزد بن لادن برای ریاست بر گروه القاعده در عراق بعد از کشته شدن ابوعمر البغدادی و ابو ایوب المصری شده بود.

به نوشته نشریه نیوزویک، گمان می رود که العفری در سال 1998 میلادی به افغانستان رفته باشد و بعد از ریاست زرقاوی بر شبکه القاعده و تعهدش به وفاداری به این شبکه در سال 2004 میلادی، یک سرکرده ارشد در این شبکه تبدیل شد.

این درحالی است که با توجه به اخبار ضد و نقیض روزهای اخیر، نمی توان زخمی شدن ابوبکر البغدادی را تایید کرد.

  • هلاکت 35 تروریست داعشی ازجمله هشت فرمانده نظامی آن ها در مرز عراق با سوریه

وزارت کشور عراق از کشته شدن 35 تروریست داعشی از جمله هشت تبعه عربی در مرز این کشور با سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما در بغداد، وزارت کشور عراق در اطلاعیه ای اعلام کرد : سه شنبه شب گذشته جنگنده های عراقی و خارجی با اعتماد بر اطلاعات دقیق امنیتی موفق شدند ، کاروانی از تروریست های داعشی که شامل 17 خودروی مسلح بود را در نزدیکی مرز عراق با سوریه هدف و آنها را به طور کلی منهدم کردند.

این ترویست ها تلاش داشتند از مرز سوریه به استان الانبار وارد شوند تا در ناامنی های شهر رمادی مرکز استان شرکت کنند.

وزارت کشور عراق گفته است : پس از پایان بمباران ، شمار کشته شده های شناسائی شده 35 نفر بوده که در میان آنها هشت تن از سرکردگان عربی تروریست ها شناخته شدند.

در این اطلاعیه نام سرکردگان تروریست های کشته شده ، ابو سیاف چچنی ، ابو تبارک چچنی ، ابو بدر کویتی ، ابو یوسف سوری ، ابو فارس سوری، ابو طلال سعودی، محمد فلسطینی، ابوحارث جزراوی الجزائری،اعلام شده‌اند.

کد خبر 293078

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha