چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: روزنامه دیلی استار روز چهارشنبه به نقل از یک نیروی نظامی پیشین انگلیس نوشت: برآورد می‌شود که بیش از ۲ هزار انگلیسی برای پیوستن به گروه‌های افراطی و تروریستی به سوریه و عراق رفته‌اند.

بیش از ۲ هزار تبعه انگلیس به سوریه وعراق رفته اند

به گزارش ایرنا، این روزنامه به نقل از 'آلن دوکان ' عضو پیشین ارتش انگلیس که هم اکنون در حال همکاری با نیروهای پیشمرگ کردستان عراق است، نوشت: فرماندهان محلی تخمین می زنند که بیش از 2 هزار تبعه انگلیس به منطقه آمده اند .

آلن دوکان با اشاره به شستشوی مغزی انگلیسی هایی که به گروه تروریستی داعش پیوسته اند، مدعی شده است که نیروهای داعش قبل از رفتن به صحنه درگیری و مبارزه تا مرگ، اقدام به مصرف مواد مخدر می کنند.

وی همچنین در مورد علت کمکش به نیروهای پیشمرگ کرد، گفته است وی خواهان کمک به مبارزه علیه نیروهای داعش است به این دلیل که این اقدام را 'کاری درست ' ارزیابی می کرده است.

آلن دوکان همچنین در گفت وگو با روزنامه ایوینینگ استار که روز چهارشنبه منتشر شد، مدعی شده است که مبارزه با داعش به منبع درآمدی برای برخی از افراد در غرب از جمله انگلیس تبدیل شده است.

وی که از دسامبر سال گذشته در کردستان عراق بسر می برد، افزود: این افراد که برخی از آنها تبهکار و مجرم هستند، به بهانه مبارزه با داعش درعراق و سوریه اقدام به جمع آوری مبالغ زیادی پول از اهداکنندگان کرده اند.

ساندی اکسپرس نیز پیشتر در این گزارش به نقل از کارشناسان اطلاعاتی نوشته بود : آنچه مقامات پلیس انگلیس ادعا می کنند 'تعداد انگلیسی هایی که به داعش پیوسته اند بیشتر از 700 نفر نیست' واقعی نبوده و به این دلیل است که مردم وحشت نکنند.

ساندی اکسپرس با بیان اینکه 'دست کم یک هزار و 600 انگلیسی به گروه داعش پیوسته اند' اضافه کرد: این جای نگرانی است که در حدود 500 نفر، از این افراد به انگلیس بازگشته اند و لذا بیم توطئه تروریستی درخاک این کشور وجود دارد.

ساندی اکسپرس افزود: به گفته یک مقام اطلاعاتی انگلیس، هر هفته، دست کم پنج نفر انگلیس را ترک می کنند و برای پیوستن به گروه های افراطی و تروریستی به عراق و سوریه می روند و اینها به غیر از مواردی است که نمی توانیم شمارش کنیم.

در همین حال ، بر اساس گزارش منابع انگلیسی، در حال حاضر در حدود یکصد داوطلب خارجی در کنار نیروهای کرد سوریه وعراق علیه داعش در حال نبرد هستند.

بر اساس این گزارش ها، اتباع انگلیس، آمریکا، فرانسه، هلند از جمله خارجی هایی هستند که در حال حاضر در کنار نیروهای کرد سوریه می جنگند.

دراین میان به نظر می رسد دولت انگلیس یک سیاست دوگانه در قبال رفتن اتباع این کشور به سوریه اتخاذ کرده است.

دولت انگلیس به رغم اتخاذ سیاست های تند علیه کسانی که به داعش می پیوندند، در مقابل در برابر کسانی که به گروه های کرد سوریه پیوسته اند، سکوت اختیار کرده است.

تاکنون مرگ یکی از داوطلبان انگلیسی که در کنار نیروهای کرد علیه داعش می جنگیده، گزارش شده است.

کوستاندینوس اریک اسکورفیلد سرباز پیشین نیروی دریایی انگلیس در اسفندماه گذشته در جریان نبرد در کنار نیروهای کرد سوریه علیه گروه تروریستی داعش کشته شد.

گروه تروریستی داعش وسایر گروه های تکفیری و افراطی، دست پرورده های غرب وبرخی ازکشورهای عربی هستند که تاکنون جنایات بسیاری در کشورهای عراق و سوریه مرتکب شده اند.

کد خبر 292997

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha