همشهری آنلاین: روزنامه الشروق تونس در گزارشی در مورد شمار تروریست های خارجی در سوریه به نقل از آمارها و تحقیقات کشورهای غربی نوشت: حدود ۱۱۰هزار تروریست تنها از کشورهای خاورمیانه وارد سوریه شده و با دولت این کشور می‌جنگند.

الشروق : بیش از ۱۱۰ هزار تروریست خارجی در سوریه می جنگند

به گزارش ایرنا، الشروق در این گزارش خود، به ترتیب ده کشوری که بیشترین تروریست را در سوریه دارند ، با ذکر جزئیات و شمار کشته ها و مفقودین و همچنین شمار زنان در میان آن ها را ذکر کرده است .

الشروق در ادامه نوشت : تروریست های چچنی بیشترین حضور را درسوریه دارند ؛ شمار آنان به حدود 14 هزار نفر می رسد و تا کنون سه هزار و 671 نفر از آنان کشته و هزار و 397 نفر از آنان نیز مفقود الاثر شده اند .

بر اساس این گزارش ، عربستان با داشتن 12 هزار تروریست در رتبه دوم این لیست قرار دارد که تا کنون سه هزار و 872 نفر از آنان در سوریه کشته شده و نام دو هزار و 689 نفر از آنان نیز در فهرست مفقودالاثر ها قرار گرفته است .

همچنین تروریست های عراقی با شمار حدود 11 هزار نفر در رتبه سوم جنگجویان خارجی در سوریه قرار دارند و پس از آن به ترتیب لبنان و ترکیه با 9هزار تروریست و پنج هزار و 600 تروریست در رتبه چهارم و پنجم قرار دارند .

رتبه های ششم تا دهم نیز به ترتیب از آن کشورهای فلسطین ( پنج هزار تروریست ) ، لیبی ( چهار هزار و 400 تروریست ) تونس ( چهار هزار تروریست )، مصر( دو هزار و 600)و اردن( دو هزار و 400 تروریست) است .

این گزارش اشاره ای به شمار تروریست ها ی افغانستانی ، پاکستانی ، یمنی ، کشورهای غربی و دیگر کشورها نکرده و به ذکر ده کشوری که بیشترین تروریست را در سوریه دارند ، بسنده کرده است.

کد خبر 248410
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز