همشهری آنلاین: دو جنبش فلسطینی فتح و حماس، حمله به صهیونیست‌ها در قدس را که به کشته شدن دستکم چهار اسرائیلی منجر شد، نتیجه اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی دانستند.

استقبال گسترده گروه‌های فلسطینی از عملیات قدس

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روسیه الیوم، احمد عساف، سخنگوی جنبش فتح با اشاره به عملیات قدس و حمله به کنیسه صهیونیست‌ها اعلام کرد: تمام این حملات واکنشی طبیعی به جنایات و نقض حرمت قدس توسط اسرائیل است.

از سوی دیگر جنبش حماس با استقبال از "واکنش طبیعی فلسطینیان به جنایات اسرائیلی" اعلام کرد که تمام این اقدامات پاسخی طبیعی به جنایات اسرائیل در قدس و مسجدالاقصی است.

در همین راستا داوود شهاب، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی نیز ضمن استقبال از واکنش طبیعی فلسطینیان به جنایات رخ داده از سوی اسرائیلی‌ها تاکید کرد: اقدامات فلسطینیان و آغاز انتفاضه و انقلاب در واقع به عنوان یک پاسخی طبیعی به سیاست‌های اشغالگرانه و تجاوزهای ادامه‌دار اسرائیل در حق شهر قدس و مسجد الاقصی است.

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد: مردم فلسطین به درخواست‌ها برای برقراری آرامش توجهی نمی‌کنند چراکه اسرائیل همواره تجاوزها و جنایات خود علیه مردم فلسطین و مقدسات قدس را ادامه می‌دهد بدون اینکه کسی جنایات آن را محکوم کند و موج خشمی که در صف فلسطینیان وجود دارد نتیجه حجم زیاد جنایات رژیم صهیونیستی در حق تمام فلسطینیان است.

وی تاکید کرد: تمام این اقدامات نشان می‌دهد که مردم فلسطین هرگز مقابل جنایات اسرائیل سکوت نمی‌کنند و هرگونه نقض حرمت را قاطعانه پاسخ می‌دهند.

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی از تشکیلات خودگردان خواست تا به هماهنگی‌ها امنیتی با مقامات رژیم صهیونیستی پایان دهد و اینکه تمام جامعه عربی، مردم فلسطین را در انتفاضه خود علیه رژیم صهیونیستی حمایت کنند.

جنبش حماس نیز ضمن قدردانی از روند انتفاضه و برگزارکنندگان آن اعلام کرد که تمام این اقدامات در واکنش به قتل جوان فلسطینی رخ داده است.

جنبش جهاد اسلامی نیز تاکید کرد: زمانی که قدس و مسجد الاقصی در معرض خطر قرار گیرند در نتیجه مردم ما ساکت نمی‌ایستند و با تمام قوا آن را پاسخ خواهند داد.

از سوی دیگر سخنگوی رسمی جنبش مقاومت مردمی فلسطین اظهار کرد که عملیات قدس اولین وجهه پیروزی قریب‌الوقوع مردم فلسطین در پیروزی در مقاومت و پیروزی علیه رژیم صهیونیستی است.

وی تاکید کرد: طرح اسرائیل و هماهنگی‌های امنیتی خود به شکست خواهد انجامید و توسط مقاومت مردم ما و اجراکنندگان آن نابود خواهد شد.

جنبش‌های فلسطینی اعلام کردند گزینه مقاومت تنها راه‌حلی است که حقوق نادیده گرفته شده مردم فلسطین را محقق می‌سازد و انتقام خون شهدای فلسطین را از رژیم غاصب صهیونیستی می‌گیرد.

از سوی دیگر کاید الغول، عضو دفتر سیاسی جبهه مردمی آزادی‌بخش فلسطین ضمن تبریک عملیات قدس به مردم فلسطین بر ادامه مقاومت در مقابله با رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

وی گفت: ما به متحد کردن فلسطینی‌ها و ایجاد استراتژی یکپارچه‌ای برای مقابله با نیروهای اسرائیلی احتیاج داریم.

محمود الزهار، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) نیز تاکید کرد: باید سران جنبش حماس برای آزادسازی فلسطین و انتقال تجربه مقاومت فلسطینی از غزه به کرانه باختری وارد عمل شوند.

محمود الزهار تصریح کرد: حماس به خوبی راه آزادی فلسطین را می‌داند و ما می‌خواهیم که شمع مقاومت و جهاد در سرزمین فلسطین همواره روشن بماند چراکه این شمع به زودی به آتش بزرگی تبدیل خواهد شد و رژیم اشغالگر اسرائیل را خواهد سوزاند.

از سوی دیگر آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از طریق سخنان تحریک‌آمیز خود برای اجرای چنین عملیاتی عمداً نزاع دینی میان یهودیان و مسلمانان به راه انداخته است.

وی تاکید کرد: جامعه بین‌الملل باید محمود عباس را که مخالف یهودیان است را کنار بگذارد.

نفتالی بنت، وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی نیز اظهار کرد: محمود عباس جنگ علیه اسرائیل را اعلام کرده و او کسی است که باید مسوولیت ریخته شدن خون یهودیان را بر عهده بگیرد.

وی مدعی شد: در شرایطی که ما در حال تلاش برای ازسرگیری روند صلح هستیم، فلسطین از طریق تحریک برای عملیات مقاومت وارد چنین عملیاتی می‌شود.

این در حالی است که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین این عملیات فلسطینی‌ها را محکوم کرد.

وی عنوان داشت: ما حمله را از سوی هر طرفی که صورت بگیرد، محکوم می‌کنیم.

عباس خاطرنشان کرد: ما همچنین خواهان توقف اقدامات تحریک‌آمیز از سوی وزیران اسرائیلی هستیم.

در همین حال،‌ گردان‌های ابوعلی مصطفی، وابسته به جبهه مردمی آزادسازی فلسطین مسئولیت عملیات قدس را برعهده گرفت.

همزمان رسانه‌ها از وقوع درگیری‌ها میان فلسطینی‌ها با صهیونیست‌ها در قدس خبر می‌دهند.

کد خبر 278336

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha