همشهری آنلاین: دو مبارز فلسطینی در عملیاتی شهادت طلبانه در قدس اشغالی ۵ صهیونیست را به هلاکت رساندند و ۱۳نفر را زخمی کردند. رژیم صهیونیستی درپی این عملیات در قدس آماده باش کامل اعلام کرد.

آماده‌باش رژیم‌صهیونیستی در پی عملیات قدس

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پی وقوع درگیری‌های شدید میان جوانان فلسطینی و نیروهای رژیم صهیونیستی در قدس در مراسم تشییع جنازه جوان فلسطینی، دو جوان فلسطینی دیگر در اقدامی شجاعانه دست به عملیاتی در یک کنیسه صهیونیست‌ها زدند که موجب هلاکت پنج صهیونیست شد.

در پی این اقدام ترس و وحشت شدیدی میان صهیونیست‌ها حاکم شده و ارتش اسرائیل سطح آماده باش خود را در قدس را بالا برده است. گردان‌های "ابوعلی مصطفی"، وابسته به جبهه مردمی مسئولیت عملیات قدس را برعهده گرفته است.

 بر اساس اين گزارش شبکه اسکای نیوز روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله به کنیسه یهودی در منطقه هارتوف در قدس پنج اسرائیلی کشته شدند.

این شبکه همچنین گزارش داد که هفت اسرائیلی نیز زخمی شدند و دو مهاجم فلسطینی نیز جان خود را از دست دادند.

در همین راستا منابع اعلام کردند که غسان و عدی ابوجمل، دو جوان فلسطینی از منطقه جبل المکبر در شرق قدس که پسرعمو هستند دست به این عملیات شهادت طلبانه علیه صهیونیست‌ها در قدس زدند.

شبکه دو رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که دو فلسطینی از قدس شرقی دست به این عملیات زده‌اند.

در همین حال، "گردان‌های ابوعلی مصطفی"، وابسته به جبهه مردمی نیزمسئولیت عملیات قدس را برعهده گرفت.

هم‌چنین "مشیر المصری"، یکی از رهبران حماس از عملیات فلسطینی‌ها علیه صهیونیست‌ها استقبال کرد و به فلسطینی‌ها به خاطر این عملیات منحصر به فرد تبریک گفت.

وی تاکید کرد: ما با قلب و دستمان با مردم قدس هستیم و به اسرائیل نسبت به هرگونه واکنشی علیه این عملیات هشدار می‌دهیم چراکه مردم ما هرگونه حماقت صهیونیست‌ها را پاسخ می‌دهند.

وی گفت: این عملیات واکنش مردمی و شخصی از سوی ساکنان قدس و مردم فلسطین ما علیه صهیونیست‌هاست و عملیاتی دقیق است و انتفاضه الاقصی سوم را که با چنین عملیات‌هایی آغاز شده و به سرعت تبدیل به آتشفشانی علیه صهیونیست‌ها شده است، به ما نشان می‌دهد.

در همین حال رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که یکی از رهبران برجسته حزب شاس اسرائیل در بین زخمی شدگان است.

پلیس رژیم صهیونیستی نیز از شهرک نشینان خواست تا از رفتن به محل وقوع عملیات خودداری کنند.

همچنین برخی فلسطینی‌ها به روی یک خودروی نظامی اسرائیلی در نزدیکی نابلس در کرانه باختری آتش گشودند.

تحولات امروز قدس باعث شد تا موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز سفر خود را به قدس لغو کند.

این در حالی است که جان کری، وزیر خارجه آمریکا در سخنانی عنوان داشت: حمله‌ای که در قدس صورت گرفت، با رفتار انسانی همخوانی ندارد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده است که اسرائیل به شدت به این عملیات پاسخ خواهد داد.

پلیس اسرائیل ضمن اعلام آماده باش در قدس از هلی‌کوپتر برای تعقیب فرد سوم شرکت‌کننده در این عملیات کمک گرفته است.

همچنین برخی گروه‌های جوانان فلسطینی خواستار تشکیل فوری کمیته‌های مردمی در تمامی مناطق قدس برای حمایت از فلسطینی‌ها دربرابر حملات احتمالی صهیونیست‌ها در واکنش به عملیات قدس شدند.

پلیس رژیم صهیونیستی نیز از برخی داوطلبان اسرائیلی و نیروهای گارد مرزی خواست تا جهت حمایت از مدارس و کنیسه‌های یهودی در قدس مستقر شوند.

در همین راستا کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که امروز نشست فوق‌العاده‌ای را برای بررسی عملیات قدس برگزار می‌کند.

موشه یعالون نیز خواهان نشست فوری ارتش و نیروهای امنیتی برای بررسی عملیات امروز فلسطینی ها علیه صهیونیست‌ها شد.

در همین راستا پلیس رژیم صهیونیستی به منزل یکی از فلسطینی‌هایی که در این عملیات مشارکت کرده بود یورش برد.

همچنین ده ها شهرک نشین با حمایت نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به روستای "عوریف" در نابلس یورش بردند و ساکنان این منطقه مجبور شدند مدارس را از دانش آموزان تخلیه کنند.

همچنین گزارشات حاکی از زیرگرفتن چند شهرک نشین توسط راننده یک بولدوزر در شهر الرمله در شمال فلسطین است.

از سوی دیگر در پی یورش نیروهای اسرائیلی به منزل یکی از فلسطینی هایی که در این عملیات شرکت کرده بود مادر جوان فلسطینی زخمی شد و نیروهای رژیم صهیونیستی مانع از ورود آمبولانس برای انتقال وی به بیمارستان شدند.

از سوی دیگر پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره اعلام کرده بود، به دنبال کشف جسد یوسف الرمونی، جوان فلسطینی که به دست یهودیان تندرو به دار آویخته شده بود و همزمان با تشییع جنازه وی با مشارکت هزاران فلسطینی، درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و نیروهای رژیم صهیونیستی در شهرک‌های العیزریه و ابودیس در شرق قدس رخ داد.

همچنین درگیری‌های دیگری میان فلسطینی‌ها و نیروهای رژیم صهیونیستی در شهرک‌های الطور و سلوان رخ داد و این نیروها با استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی و صوتی به جوانان فلسطینی یورش بردند.

هزاران تن از فلسطینی‌ها عصر روز دوشنبه در تشییع جنازه الرمونی که جسد وی روز یکشنبه در اتوبوسی در قدس پیدا شد، شرکت کردند.

همچنین برخی جمعیت‌های دانشجویی در دانشگاه قدس در بیانیه‌ای تاکید کردند که در اعتراض به شهادت جوان فلسطینی مذکور روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه را برای عزاداری تعطیل کردند.

اطراف این دانشگاه نیز صحنه درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و رژیم صهیونیستی بود.

به گفته شاهدان عینی، جوانان فلسطینی اقدام به پرتاب سنگ به سوی نیروهای رژیم صهیونیستی کردند که با استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله‌های صوتی به این جوانان یورش برده بودند.

در پی وقوع این درگیری‌ها در شهرک‌های العیزریه و ابودیس و شیخ سعد در شرق قدس ده‌ها فلسطینی زخمی شدند. در درگیری‌های بین جوانان فلسطینی و نیروهای رژیم صهیونیستی یک نظامی اسرائیلی نیز زخمی شد.

همچنین تعدادی از جوانان فلسطینی تلاش کردند تا بخشی از دیوار حائل در اطراف دانشگاه قدس را ویران کنند.

در کرانه باختری نیز به دنبال یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به شهرک بلعین در غرب رام‌الله ده‌ها فلسطینی دچار حالت خفگی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین شب گذشته 16 فلسطینی در کرانه باختری بازداشت کرد.

باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد که نیروهای رژیم صهیونیستی در دوره اخیر بیش از 7000 فلسطینی را بازداشت کرده‌اند.

پلیس رژیم صهیونیستی روز دوشنبه سه کودک را که سن آنها حدودا بین 10 تا 12 سال بود، به اتهام پرتاب سنگ که موجب زخمی شدن یک صهیونیست شده بود، بازداشت کرد.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین مسئولیت عملیات استشهادی در بیت المقدس را برعهده گرفت

خبرگزاري ايرنا نيز در گزارشي اعلام كرد: جبهه خلق برای آزادی فلسطین، مسئولیت عملیات استشهادی امروز سه شنبه در بیت المقدس که منجر به هلاکت 5 صهیونیست شد را بر عهده گرفت.

به گزارش پایگاه خبری 'النشره'، امروز صبح دو جوان فلسطینی به نام های غسان و عدی أبو جمل به یک موسسه صهیونیستی در غرب بیت المقدس حمله کرده و پنج صهیونیست را به هلاکت رسانده و حدود 13 نفر دیگر را نیز زخمی کردند و در جریان این حمله خود آنها نیز به شهادت رسیدند.

منابع صهیونیستی اعلام کردند که یکی از این کشته شدگان خاخامی معروف به نام 'موشه تبرسکی' است که از جمله خاخام های سرشناس بیت المقدس به شمار می رود.

روز گذشته صهیونیست ها یک راننده فلسطینی را در اتوبوسش خفه کردند؛ تحلیلگران مسایل منطقه احتمال می دهند که هلاکت این پنج صهیونیست در پاسخ به این اقدام صهیونیست ها و اقدامات دیگر رژیم صهیونیستی در حق مردم فلسطین و توهین به مقدسات اسلامی به ویژه مسجد الاقصی است.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین سازمان چپ گرای سیاسی و نظامی فلسطینی است که در سال 1967 به رهبری 'جورج حبش' با هدف آزادی فلسطین از سیطره رژیم صهیونیستی از طریق مبارزات چریکی بنیان گذاری شد.

این گروه دومین گروه بزرگ در سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) پس از فتح است و معمولاً مواضع سرسختی برای تحقق خواسته های ملی فلسطینیان اتخاذ کرده و با خط مشی فتح مخالف است.

رهبری این سازمان را از ابتدای تأسیس تا سال 2000 جرج حبش بر عهده داشت. پس از استعفای حبش در این سال 'ابوعلی مصطفی' جانشین او شد و پس از کشته شدن ابوعلی مصطفی (مصطفی الزبری) دبیرکل این سازمان در سال 2001 در حملهٔ موشکی رژیم صهیونیستی، 'احمد سعدات' جانشین وی شد.

سعدات نیز در سال 2008 توسط یک دادگاه نظامی صهیونیستی به اتهام رهبری یک 'سازمان تروریستی غیرقانونی'، محاکمه و به 30 سال حبس محکوم شد و هم اکنون در زندانی در فلسطین اشغالی به سر می برد.

مقر این حزب در شهر رام الله در کرانه باختری رود اردن است و شاخهٔ نظامی آن پس از ترور ابوعلی مصطفی به یاد او گردان های ابوعلی مصطفی نام گرفته است. این سازمان 3 نماینده در مجلس قانون گذاری 132 نفری فلسطین دارد.

کد خبر 278326

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha