همشهری آنلاین: پس از آنکه نیروهای رژیم صهیونیستی از تحویل دادن پیکر دو جوان فلسطینی که دست به عملیاتی علیه اسرائیلی‌ها در قدس زدند، امتناع کردند، درگیری‌هایی میان فلسطینی‌ها و نیروهای رژیم صهیونیستی در قدس رخ داد و این نیروها منزل عاملان این عملیات را منفجر کردند.

وقوع درگیری‌ میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابع رسانه‌ای در فلسطین اعلام کردند که پس از آنکه نیروهای رژیم صهیونیستی از تحویل پیکرهای عدی و غسان ابوجمل، دو فلسطینی که دست به عملیات شهادت طلبانه علیه صهیونیست‌ها در کنیسه‌ای در قدس زدند که موجب کشته شدن پنج اسرائیلی و زخمی شدن چهار تن دیگر شد درگیری‌هایی میان فلسطینی‌ها و نیروهای رژیم صهیونیستی در منطقه جبل المکبر در قدس رخ داد و نیروهای رژیم صهیونیستی با گلوله و گاز اشک آور به این منطقه یورش بردند و چادرهای عزای دو شهید فلسطینی را هدف قرار دادند که موجب زخمی شدن چند تن از فلسطینی‌ها شد.

همچنین در پی وقوع درگیری‌ها میان نیروهای رژیم صهیونیستی و جوانان فلسطینی در نزدیکی شهرک الرام در شمال شهر قدس هفت تن از فلسطینیان در اثر استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند.

نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین به منزل عبدالرحمان الشلودی، جوان فلسطینی که دست به عملیات علیه صهیونیست‌ها در قدس زده بود و همچنین منازل دیگر فلسطینی‌هایی که دست به عملیات زده بودند یورش برده و آن دو منزل را منفجر کردند.

از سوی دیگر نیروهای رژیم صهیونیستی خانواده جوانان فلسطینی که دست به عملیات مذکور زده بودند را بازداشت کرد.

پیش از این بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستور ویران کردن منازل عاملان عملیات قدس را صادر و اعلام کرده بود که به شدت با چنین اقدامات و عملیاتی برخورد خواهد کرد.

وی در پایان نشست امنیتی کابینه که عصر سه شنبه برگزار شد گفت: اسرائیل در اوج جنگ علیه قدس قرار دارد اما پیروز خواهد شد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از وقوع عملیات شهادت طلبانه در قدس اشغالی که منجر به هلاکت و زخمی شدن 18 صهیونیست شد، دستور نشست فوق‌العاده کابینه امنیتی را داد و در جریان این نشست تصمیماتی را علیه فلسطینیان ساکن قدس اتخاذ کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو در نشست فوق‌العاده کابینه امنیتی اسرائیل شش تصمیم جدید علیه فلسطینیان ساکن قدس اتخاذ کرد که عبارتند از:

نخست: احداث ایست بازرسی در ورودی محله‌های عرب نشین قدس.

دوم: اجرای عملیات تفتیش محله‌های عرب نشین.

سوم: افزایش صدور مجوز حمل سلاح برای یهودیان قدس اشغالی.

چهارم: استقرار دو گردان از عناصر گارد مرزی در قدس.

پنجم: تخریب منازل مجریان عملیات شهادت طلبانه قدس.

ششم: صدور دستور تشدید تدابیر امنیتی در اطراف اماکن عمومی یهودی در قدس.

وی از کشورهای اروپایی خواست تا از به رسمیت شناخته شدن فلسطین به عنوان یک کشور خودداری کنند.

نتانیاهو همچنین از محمود عباس،‌ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا مسئولیت رخدادهای قدس را برعهده بگیرد و تنها به محکومیت این رخدادها اکتفا نکند.

همچنین پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یکی از نیروهای این رژیم که در حمله فلسطینی‌ها به کنیسه‌ای در قدس زخمی شده بود، مرد.

همچنین شهرک نشینان اسرائیلی به منازل فلسطینی‌ها در روستای بورین در کرانه باختری یورش بردند.

اسحاق آهارونویچ، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که دولت اسرائیل از شرایط فوق‌العاده علیه فلسطینی‌ها استفاده کرده و به یهودی‌ها اجازه می‌دهد تا برای دفاع از خود در قدس سلاح به دست بگیرند.

وی افزود: ما در ساعات آتی محدودیت‌های حمل سلاح توسط اسرائیلی‌ها را کاهش می‌دهیم و همچنین اقدامات مهمی را علیه عاملان عملیات قدس اتخاذ می‌کنیم که شامل ایجاد ایست‌های بازرسی نظامی در قدس و دفن جنازه عاملان عملیات در خارج از شهر قدس می‌شود.

همچنین پلیس رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت تا سطح آماده‌باش خود را بالا ببرد.

کد خبر 278480

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha