جمعه ۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: سفیر و معاون نمایندگی ایران نزد دفتر اروپایی سازمان ملل در ژنو،در ظرفیت ریاست جنبش غیر متعهدها بر ضرورت پایان فوری اشغال غیر قانونی همه سرزمین اشغالی فلسطین بدست رژیم صهیونیستی تاکیدکرد.

حمایت غیرمتعهدها از ملت فلسطین

به گزارش واحد مرکزی خبر، عباس باقر پور در نشست سازمان ملل تحت عنوان « روز بین المللی همبستگی با مردم فلسطین» به تشریح مواضع این جنبش درباره فلسطین پرداخت و بر حمایت کامل اعضای جنبش از آمال ملت فلسطین و تلاششان برای تحقق حقوق مشروع خود تاکید کرد.

در این نشست، جمعی از مقامات و شخصیت های بین المللی از جمله مدیر کل دفتر اروپایی سازمان ملل در ژنو، نماینده کمیته اجرایی اعمال حقوق لاینفک مردم فلسطین، سفیر و نماینده سازمان همکاری اسلامی و سفیر فلسطین و تعدادی از سفراء و نمایندگان سازمان های بین المللی حضور داشتند.

باقرپور ضمن قدردانی از سازمان ملل و نهادهای تخصصی وابسته به آن از جمله کمیته اعمال حقوق لاینفک مردم فلسطین و آژانس تسهیلات رفاهی ملل متحد برای مردم فلسطین، بخاطر ایفای نقشی مهم در حمایت از آلام مردم فلسطین، بر همبستگی اعضای جنبش با مردم فلسطین در تلاش برای بازپس گیری حقوق ذاتی شان، تاکید کرد.

وی ضمن ابراز ناامیدی از اینکه موضوع فلسطین سالهای متمادی در دستور کار سازمان ملل قرار دارد، افزود: برغم این موضوع، هنوز ملت فلسطین بارقه امیدی نسبت به تحقق حقوق تعین سرنوشت خود و آزادی های شان را ندارند.

تجاوز نظامی به غزه، جنایت جنگی و پاکسازی نژادی

باقر پور با یادآوری جنایات اخیر این رژیم در حمله به نوار غزه، ضمن محکوم کردن شدید تجاوز نظامی صهیونیست ها و دست زدن به جنایاتی که حیرت جهانیان را به دنبال داشت،آن را مصداق نقض عمده حقوق بشر، جنایت جنگی و پاک سازی نژادی شهروندان غیر نظامی فلسطینی دانست.

وی خواستار ایفای مسئولیت جامعه بین المللی در حمایت از مردم فلسطین شد.

معاون نمایندگی در ادامه با استناد به برگزاری بیست ویکمین نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره غزه و فلسطین اشغالی، از تاسیس کمیسیون مستقل تحقیق برای سرزمین های اشغالی فلسطین بعنوان یک سازکار مهم برای تضمین پاسخگویی به جنایات صهیونیست ها و پایان بخشیدن به فرار از بی‌کیفری آنها تاکید نمود.

درخواست از دولت سوئیس بعنوان امین کنوانسیون چهارم ژنو برای برگزاری کنفرانس دولت های عضو کنفرانس مذکور بر اساس قطعنامه مصوب نشست بیست و یکم ویژه شورای حقوق بشر و همچنین قطعنامه مربوط مصوب نشست شصت و نهم مجمع عمومی سازمان ملل از دیگر محورهای مطروحه توسط نماینده کشورمان در این نشست بود.

وی ضمن اشاره به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در نقض حقوق مردم فلسطین برغم تلاش های جامعه بین المللی برای یافتن راه حلی جامع و مبتنی بر صلح که منطبق بر حقوق بین الملل و سایر قطنامه های مربوطه مصوب سازمان ملل باشد، از نهادهای بین المللی از جمله شورای امنیت، خواستار پایان بخشیدن به اشغال فلسطین و همچنین پایان بخشیدن به جنایت و ناعدالتی و همچنین یافتن راه حلی عادلانه و صلح آمیز برای فلسطین بویژه در شرایطی که وضعیت آن روز به روز رو به وخامت می نهد، شد.

سفیر و معاون نمایندگی دائم کشورمان در پایان، بر حل بحران فلسطین تنها از طریق شناسایی کامل حقوق لاینفک مردم فلسطین بویژه از طریق تاسیس یک دولت مستقل فلسطینی و حمایت از دستاوردهای دولت مستقل فلسطین در همه اراضی اشغالی این سرزمین تاکید کرد.

کد خبر 279364

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha