همشهری آنلاین: اعضای پارلمان (کنست) رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در جریان رای گیری مقدماتی با اکثریت قاطع طرح انحلال پارلمان را تصویب کردند.

پارلمان رژیم صهیونیستی منحل می شود

به گزارش ايرنا به نقل از آسوشیتدپرس از 'بیت المقدس اشغالی'، به این ترتیب راه برای برگزاری انتخابات زود رس پارلمانی در فلسطین اشغالی هموار شد.

پارلمان 120 نفری رژیم صهیونیستی، پیشنهاد 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر را برای انحلال پارلمان با 84 رای موافق و یک رای ممتنع تصویب کرد.

در صورت تصویب این طرح در رای گیری هفته آینده، این دوره از پارلمان به طور رسمی پایان یافته و کنست منحل خواهد شد.

پیش بینی می شود که انتخابات پیش رس در روز 17 مارس (26 اسفند) یعنی 2 سال زودتر ازموعد تعیین شده برگزار شود.

نتانیاهو روز سه شنبه در پی تشدید اختلافات و منازعات سیاسی در میان احزاب و جناح های تشکیل دهنده دولت ائتلافی خود، با اخراج 2 وزیر اصلی از دولت، درخواست انحلال کنست و برگزاری انتخابات زودهنگام را مطرح کرد.

روسيااليوم:راستگرايان افراطي پيروز اصلي انتخابات کنست خواهند بود

 از سوي ديگر واحد مركزي خبر  به نقل از شبکه روسیا الیوم گزارش داد: نظرسنجی ها در اسرائیل نشانه پیروزی راستگرایان افراطی در انتخابات آینده کنست است. 

دالیا النمری خبرنگار شبکه تلویزیونی روسیا الیوم در بیت المقدس، درباره انحلال کنست اسرائیل گفت: فراکسیون های پارلمان اسرائیل اکنون خود را برای انتخابات زودهنگام آماده می کنند. نظرسنجی ها در اسرائیل نشانه پیروزی چشمگیر احزاب راستگرا و شکست سنگین دو حزب تزیپی لیونی و لائیر لاپید است. به ویژه که لاپید نتوانست وعده های انتخاباتی خود را برای بهبود وضع طبقه های فقیر و متوسط محقق کند. سوالات جدی درباره آینده سیاسی تزیپی لیونی وجود دارد.

مسعود غنایم عضو عرب کنست به روسیا الیوم گفت:«بنیامین نتانیاهو درس عبرت گرفت و دیگر نمی خواهد احزاب چپگرا و میانه رو عضو دولت ائتلافی او باشند. متحدان اصلی نتانیاهو نفتالی بنت رئیس حزب «خانه یهود»، آویگدور لیبرمن و احزاب دینی اسرائیل مانند شاس هستند.»

گفت:«من فکر نمی کنم تزیپی لیونی از برگزاری انتخابات زودهنگام خوشحال باشد، زیرا بر اساس نظرسنجی ها کنار زده خواهد شد. احزاب راستگرا امید بیشتری به این انتخابات دارند. لیبرمن و بنت شاهد افزایش محبوبیت خود در نظرسنجی ها هستند، اما لیکود در وضع خوبی قرار ندارد. به اعتقاد من نتانیاهو به این علت خواستار انتخابات زودهنگام شد که می ترسید با ادامه کار دولت، محبوبیتش بیش از پیش کاهش یابد.»

در ادامه این گزارش آمده است: اختلاف شدید در موضع نتانیاهو با احزاب میانه رو و انتقادات علنی لاپید و لیونی از سیاست های دولت در پی عملیات نظامی اخیر در نوار غزه تشدید شد. تصویب بودجه دولت و افزایش یک میلیارد و هفتصد میلیون دلاری بودجه ارتش اسرائیل و نیز تصویب لایحه یهودی بودن اسرائیل این اختلافات را عمیق تر کرد. احزاب مخالف اسرائیل امیدوارند بتوانند بر اساس نتایج انتخابات ائتلاف جایگزینی معرفی کنند.

کد خبر 280043

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha