همشهری آنلاین: به دنبال انجام دو عملیات علیه شهرک‌نشینان صهیونیست، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دستور ویران کردن هر چه سریعتر منازل فلسطینی‌هایی را داد که در این عملیات شرکت داشتند و ارتش رژیم صهیونیستی نیز حالت آماده‌باش اعلام کرد.

انتفاضه فلسطینی‌ها ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه یدیعوت آحارونوت، انتفاضه فلسطینیان در اراضی اشغالی روز به روز در حال گسترش است و در همین راستا روز دوشنبه نیز چندین عملیات در اراضی اشغالی از جمله تل‌آویو علیه نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست انجام شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، در نخستین عملیات دوشنبه، یک جوان فلسطینی ساکن سرزمین‌های اشغالی 1948 به یک نظامی اسرائیلی در ایستگاه متروی تل‌آویو حمله کرده و او را به شدت زخمی کرد.

منابع صهیونیستی اعلام کرده‌اند که در این عملیات چندین صهیونیست دیگر مجروح شده‌اند.

از سوی دیگر، یک جوان فلسطنیی شامگاه دوشنبه در عملیاتی در نزدیکی شهرک گوش عتصیون در نزدیکی الخلیل یک نظامی زن صهیونیستی را به هلاکت رساند و دو تن دیگر را نیز به شدت مجروح کرد.

روزنامه عبری زبان معاریو اعلام کرد که این جوان فلسطینی با چاقو به صهیونیست‌ها حمله کرده و ضمن به هلاکت رساندن یکی از آنها دو نفر دیگر را هم به شدت مجروح کرده است.

شبکه دوم رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که مجری این عملیات از خودروی شخصی خود پیاده شده و به 3 صهیونیست در آن منطقه نزدیک شده و با چاقو به آنها حمله کرده است سپس قصد فرار از آنجا را داشته که نظامیان صهیونیست به سمت وی تیراندازی کرده‌اند.

در همین حال خانواده ماهر هشلمون مجری این عملیات اعلام کردند که فرزندشان به شدت مجروح شده و هم اکنون به بخش اورژانس بیمارستان سورکا در قدس اشغالی انتقال داده شده است.

به دنبال این عملیات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار تشکیل نشستی فوری با مسئولان سازمان‌های امنیتی به منظور مشورت در مورد این زمینه شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشست امنیتی با مشارکت برخی مسوولان این رژیم دستور ویران کردن منازل فلسطینی‌هایی را که دست به عملیات علیه شهرک‌نشینان صهیونیست در تل‌آویو و کرانه باختری زدند، صادر کرد.

براساس دستور نتانیاهو، باید نیروهای بیشتری به این مناطق اعزام شوند.

همچنین وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی دستور افزایش عملیات بازداشت فلسطینی‌ها و از جمله اعضای جنبش حماس و جهاد اسلامی را داده است.

نیروهای رژیم صهیونیستی منطقه‌ای در شهرک "الون شفوت" را بستند و تدابیر امنیتی را در آنجا اتخاذ کردند. ارتش رژیم صهیونیستی به دنبال عملیات فلسطینی‌ها که به کشته شدن یک اسرائیلی در تل‌آویو و کرانه باختری انجامید، حالت آماده‌باش اعلام کرد و از ساکنان شهرک "کوخاف یعقوب" در مرکز کرانه باختری خواست تا در منازل خود بمانند.

همچنین بیشتر مناطق فلسطینی در کرانه باختری صحنه تظاهرات شبانه نسبت به سیاست‌های رژیم صهیونیستی و یورش‌های صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی است.

از سوی دیگر، فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا از تنش‌ها و رخدادهای اخیر در کرانه باختری و تل‌آویو ابراز نگرانی کرد.

در همین راستا سامی ابوزهری، سخنگوی جنبش حماس انجام عملیات فلسطینی‌ها در تل‌آویو و بیت لحم را تبریک گفت و اعلام کرد: این عملیات پیامی هشدار دهنده به رژیم صهیونیستی به خاطر جنایت‌های این رژیم است.

جنبش جهاد اسلامی اعلام کرده است که یکی از اعضای آن دست به عملیات علیه دو شهرک‌نشین در شمال شهر الخلیل زده و از عملیات چاقو زدن به صهیونیست‌ها استقبال کرده و تهدید کرده است که دست به عملیات بیشتری علیه شهرک‌نشینان می‌زند.

از سوی دیگر، خانواده نور ابو حاشیه جوان فلسطینی که دست به عملیات علیه شهرک‌نشینان زده بود، اعلام کردند که فرزند آنها دست به این عملیات نزده است.

مقامات رژیم صهیونیستی به شدت نگران گسترش دامنه انتفاضه فلسطینیان هستند و به هر شیوه‌ای تلاش می‌کنند تظاهرات و درگیری‌ها در اراضی اشغالی را کنترل کنند.

در همین راستا رئیس اپوزیسیون "اسرائیل" خواستار همکاری این رژیم با تشکیلات خودگردان برای کنترل اوضاع در اراضی اشغالی به ویژه قدس و کرانه باختری و آرام سازی اوضاع شده است.

نظامیان رژیم صهیونیستی هم اکنون منزل هشلمون را محاصره کرده‌اند که به دنبال آن درگیری‌های شدیدی میان فلسطینیان و نظامیان صهیونیست به وقوع پیوسته و تا به این لحظه ده‌ها فلسطینی در جریان این درگیری‌ها بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند.

از سوی دیگر، آژیرهای خطر شامگاه دوشنبه در اردوگاه کوخاو یعکو در شرق جالیا به صدا درآمد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، رژیم صهیونیستی از احتمال وقوع عملیات در اردوگاه کوخاو یعکو در شرق جالیا خبر داد که به دنبال آن آژیرهای خطر در این منطقه به صدا درآمد.

رژیم صهیونیستی از تمامی صهیونیست‌های ساکن این منطقه خواسته در خانه‌های خود بمانند و در هیچ شرایطی بیرون نیایند.

در همین حال موجی از ترس و وحشت بر شهرک‌نشینان صهیونیست در این اردوگاه حاکم شده و نیروهای پلیس صهیونیستی در این منطقه به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

کد خبر 277499

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha