شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۷
۰ نفر

ترجمه‌ی عباس تربن: ما خیلی وقت‌ها به فکرهایمان عادت می‌کنیم؛ آن‌قدر که دیگر نمی‌توانیم در زندگی بیرونی‌مان چیزی را تغییر بدهیم. اگر می‌خواهی در زندگی‌ات موفق باشی، باید بتوانی فکرهای غلطی که پنچ نمونه‌اش را در این یادداشت می‌بینی تغییر بدهی.

زندگی قرار است آسان باشد

چیزهای باارزش در زندگی آسان به‌دست نمی‌آیند. برای رسیدن به چیزهای موردعلاقه‌ات باید با مشکلات رودررو شوی و همه‌ی توانت را به‌کار بگیری. این‌طوری به مرور زمان قوی و قوی‌تر نیز خواهی شد.

* * *

سرزنش ‌کردن دیگران ساده‌تر است

خیلی از ما فقط مسئولیت کارهای خوب و نتایج مثبت و در یک کلمه «افتخارات» زندگی‌مان را برعهده می‌گیریم، اما وقتی نوبت به اشتباه‌ها می‌رسد، همیشه کس دیگری مقصر است! مثل دانش‌آموزی که نمره‌ی بدش را به گردن معلم بد یا سؤال‌های غیرمنصفانه می‌اندازد!

یادت باشد که برای بزرگ‌شدن باید مسئولیت کامل همه‌ی کارها و نتایج کارهایت را بپذیری؛ هم موفقیت‌ها و هم شکست‌ها.

* * *

راه‌های اشتباه را دنبال کن

شکست‌های ناشی از اشتباه‌های گذشته‌ات را با ادامه‌دادن و تکرارشان کوچک نشان نده. نمی‌توانی هر بار همان کار قبل را انجام بدهی و انتظار نتیجه‌ای متفاوت داشته باشی. اگر دفعه‌ی قبل، جواب مناسبی نگرفته‌ای، احتمالاً این‌بار هم تغییر قابل‌توجهی نخواهی دید.

* * *

دیگر برای من خیلی دیر است

زندگی درباره‌ی یادگیری از گذشته و استفاده‌ی مناسب از شانس‌ها و فرصت‌های آینده است. سعی کن بر زمان حال تمرکز کنی و بهترین تصمیم را برای همین لحظه بگیری. یادت باشد که ماهی را هر وقت از آب بگیری، تازه است.

* * *

همیشه همین آش و همین کاسه

مسیر زندگی‌ات را با مقصدش اشتباه نگیر. اگر امروز هوا طوفانی و ناآرام است، معنی‌اش این نیست که تو هیچ‌وقت رنگ آفتاب را نخواهی دید. صبور باش و یادت باشد هر قدر هم که طول بکشد، رسیدن به شادی و آرامش، ارزش صبرکردن دارد. تو از طریق انتخاب‌هایی که در زندگی می‌کنی، سرنوشت خود را تعیین می‌کنی. عجله نداشته باش که خیلی زود به مقصد برسی، در عوض سعی کن یادت باشد که مقصدت کجاست و به کجا می‌روی.

 

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۲۰

تصویرگری: مریم سادات منصوری

کد خبر 237271
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز