همشهری آنلاین: جانشین قرارگاه پدافند هوایی گفت: به جرأت می‌توان گفت قرارگاه پدافند هوایی از لحاظ توانمندی و نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز قابل قیاس با دوران دفاع مقدس نیست البته دلیر مردان پدافند هوایی در دوران جنگ تحمیلی هم دلاور مردانه از این آب و خاک اسلامی با ایثار و فداکاری دفاع نمودند.

علیرضا صباحی فرد

امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) در مراسم صبحگاه مشترک این قرارگاه که صبح امروز برگزار شد با تبریک هفته دولت و تبریک به مناسبت دهم شهریور روز پدافند هوایی گفت: از سال 1387 و بنابر نیاز و ضرورت و تدبیر داهیانه مقام معظم فرماندهی کل قوا پدافند هوایی از نیروی هوایی تفکیک و به عنوان یک قرارگاه مستقل تحت امر ارتش جمهوری اسلامی ایران مشغول به فعالیت شد و در چند سال گذشته پدافند هوایی توانسته است. دستاورد ها و پیشرفتهای خوبی را داشته باشد.

امیر صباحی فرد اظهار داشت: به جرأت می توان گفت قرارگاه پدافند هوایی از لحاظ توانمندی و نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز قابل قیاس با دوران دفاع مقدس نیست البته دلیر مردان پدافند هوایی در دوران جنگ تحمیلی هم دلاور مردانه ازا ین آب و خاک اسلامی با ایثار و فداکاری دفاع نمودند.

وی با اشاره به دستاوردهای پدافند هوایی افزود: امروز قرارگاه با استفاده از تجهیزات و دستاوردهایی که توسط جوانان پدافندی به دست آمده است به عنوان یک اهرم باز دارنده در مقابل دشمنان ایستاده است و امروز ما در عین تحریمها در زمینه جنگ الکترونیک و تجهیزات راداری ، موشکی و توپخانه ای به نتایج خوبی دست یافته ایم.

جانشین قرارگاه پدافندهوایی در ادامه با اشاره به تشکیل دانشگاه قرارگاه پدافند هوایی تصریح کرد: دغدغه ما در بدو تشکیل قرارگاه نداشتن دانشگاه بود که طی سالهای گذشته و با همت تمام کارکنان این خلاء پر شد و دانشگاه خاتم الانبیاء(ص) پدافند هوایی انشاا... از اول مهر سال جاری برای اوّلین پذیرایی دانشجویان جدید خواهد بود.

امیر صباحی فرد در پایان تاکید کرد: در بحث مرکز آموزش درجه داری هم تمام سعی و تلاش مجموعه قرارگاه را به کار گرفتیم تا توانستیم در رابطه با آموزش درجه دار متخصص مورد نیاز در مرکز آموزش درجه داری اراک هنرآموز جذب کنیم و همچنین در این حوزه به لطف الهی مرکز آموزشهای تخصصی پدافند شامل همه تخصص های مورد نیاز پدافندی نیروهای مسلح کشور در این مرکز شروع به کار نموده است.

کد خبر 228447
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز