گروه اجتماعی: معاون عملیات رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی موقتی نبوده و تا پایان سال قطعاً ادامه می‌یابد.

سرهنگ محسن خانچرلی در جمع خبرنگاران افزود‌: مجری طرح ارتقای امنیت اجتماعی با قوت کار را پیگیری می‌کند و نیروهای اجرا‌کننده این طرح هم آموزش‌های لازم را اخذ کرده‌‌اند.

معاون عملیات ناجا با اشاره به فعالیت‌های اماکن عمومی ناجا در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی گفت: در طول اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی 37 هزار و 992 بازدید روزانه از صنوف توسط اداره اماکن صورت گرفت که در این راستا 7هزار و 230 مورد تذکر  داده شد.

سرهنگ خانچرلی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا بیستم اردیبهشت ماه در مجموع در مناطق 12 گانه، سرقت‌ها با کاهش 15درصدی مواجه بوده است گفت: بیشترین کاهش مربوط به سرقت خودرو بوده که این موضوع ناشی از افزایش میزان گشتی‌های پلیس  است.

وی گفت: به دلیل افزایش سرقت‌های خرد که باعث بالا رفتن آمار سرقت‌ها شده، طرح‌های ویژه‌ای  اجرا شده است که در این رابطه با کاهش 24درصدی میزان سرقت‌های خرد مواجهه شدیم.

معاون رئیس پلیس تهران از وقوع 19 قتل در سال 86 خبر داد و گفت: تعداد 7 مورد از قتل‌های به وقوع پیوسته در سال 86 توسط پلیس کشف شده است.

وی گفت: در مورد جیب‌بری با افزایش 29 درصدی در سال جاری مواجه بوده‌ایم که در این راستا تدابیر لازم نیز صورت گرفته است.

سرهنگ خانچرلی با اشاره به کشفیات نیروی انتظامی تهران در سال جاری گفت: در مجموع کشفیات در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش 13/5درصدی مواجه بوده است.

وی ادامه داد: در بحث سرقت منزل 13/5 درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم که این رقم در اماکن 21 درصد بوده است.

سرهنگ خانچرلی گفت: در سال جاری در مورد کشف موتور سیکلت 42 درصد و در مورد وسایل خودرو 628 درصد افزایش کشف داشته‌ایم.

وی با اشاره به افزایش 9/63درصدی دستگیری‌ در سال جاری گفت: بیشترین دستگیری‌ها در مورد سارقان موتور‌سیکلت با 42/26درصد افزایش بوده است و 3 هزار و 50 نفر نیز به عنوان سارق در سال جاری دستگیر شده‌اند.

معاون عملیات رئیس پلیس تهران بزرگ در ادامه به تماس‌های گرفته شده شهروندان با مرکز 110 تهران اشاره کرد و گفت: در سال جاری یک میلیون و 656هزار و 523 تماس با مرکز فوریت‌های 110 اخذ شده که از این رقم 385 هزار و 224 مورد عملیاتی شده است.

کد خبر 21833

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز