شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: همایش یک روزه جلوه حجاب روز شنبه 15 اردیبهشت با حضور نمایندگانی از اصناف، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و مجلس شورای اسلامی در تهران برگزار شد.

به گزارش ایرنا، محمد آزاد رئیس شورای اصناف ایران در مراسم گشایش این همایش، بر ایجاد سلامت اجتماعی، رعایت قوانین اسلامی در مورد حجاب و تاثیر جنبه‌های مختلف امر به معروف و نهی از منکر در سلامت جامعه تأکید کرد.

وی ادامه داد: با تصویب قانون ساماندهی مد و لباس درمجلس شورای‌اسلامی جلسات زیادی با دست اندرکاران و مسوولان برگزار شد و اتحادیه تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان تعداد ‪ ۵۰۰‬واحد صنفی را برای اجرای طرح جلوه حجاب انتخاب کرد.

رئیس شورای اصناف کشور گفت: بااجرای طرح جلوه حجاب از اول تیرماه تمام واحدهای صنفی در این زمینه ساماندهی می‌شوند و از بین تولیدکنندگان اصناف، واحدهای نمونه انتخاب و تشویق خواهند شد.

به گفته وی ‪ ۵۰۰‬فروشگاه عرضه پوشاک در این طرح مشارکت دارند و این فروشگاه‌ها صرفاً به عرصه پوشاک‌های طراحی داخل و با قیمت مناسب می‌پردازد.

همچنین در این مراسم محمد صادق مفتح معاون وزیر بازرگانی نیز بر لزوم جلوگیری از هجوم مدهای نامناسب در نسل جوان تأکید کرد و گفت: باید به دنبال ارایه لباس‌های جایگزین بود.

وی گفت: در زمینه حجاب به نوعی دچار یک شبیخون فرهنگی شده‌ایم و باید از همه ابزار برای مقابله با این شبیخون فرهنگی استفاده کرد.

همایش یک روزه جلوه‌حجاب با همکاری شورای اصناف کشور در مرکز فرهنگی سیدالشهدا (ع) برگزار شد.

کد خبر 21244

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز