گروه اجتماعی: معاون حقوقی و امور مجلس ناجا، در خصوص طرح پلیس برای برخورد با بدحجابان گفت: در یک نظرسنجی از مردم مشخص شد 86 درصد آنان خواهان مقابله با پدیده بدحجابی هستند.

سردار مهدی محمدی‌فرد خاطرنشان کرد: همچنین 83 درصد مردم معتقدند بدحجابی امنیت اخلاقی جامعه را به خطر انداخته است و 78 درصد نیز بدحجابی را پدیده‌ای ضد فرهنگی می‌دانند.

محمدی‌فرد در خصوص مصادیق بدحجابی گفت: شلوار کوتاه به‌طوری که تا بالای مچ باشد و مانتوهای کوتاه و تنگ، آستین کوتاه، لباس‌های چسبان تنگ و شال‌های باریک که مو در جلو و عقب سر مشخص باشد از جمله مصادیق بدحجابی هستند.

وی در خصوص چگونگی برخورد با بدحجابان اظهار داشت: در مرحله نخست برخورد به صورت ارشادی است و در محل با تذکر از فرد بدحجاب درخواست می‌شود، نسبت به اصلاح حجاب اقدام کند و در مرحله بعد برخورد به صورت انتظامی خواهد بود؛ به نحوی که در صورت عدم رفع اشکال فرد خاطی دستگیر و به مراکز ویژه دلالت داده می‌شود و ضمن تماس با والدین فرد از آنان تقاضا می‌شود با آوردن لباس مناسب برای رفع اشکال اقدام کنند. در مرحله سوم برخورد قضایی صورت می‌گیرد، که البته پیش‌بینی می‌کنیم این موارد بسیار اندک باشد.

حمایت رئیس مجلس از برخورد با بدحجابان

از سوی دیگر غلامعلی حداد عادل رئیس مجلس شورای اسلامی با تأیید اقدام نیروی انتظامی در برخورد با بدحجابان در خصوص جوسازی علیه این طرح گفت: رسانه‌ها تحت تأثیر هیاهو قرار نگیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، غلامعلی حداد عادل با تأیید اقدام نیروی انتظامی در برخورد با بدحجابان در خصوص جوسازی علیه این طرح گفت: ممکن است اشخاصی باشند که در حریم‌شکنی و رعایت نکردن احکام تعمد داشته باشند. با آنها چه باید کرد؟ در حالی که پس از اعلام نیروی انتظامی برای برخورد با بدحجابان برخی مطبوعات با انتخاب عناوین خاص موضوع اقدامات آینده پلیس را منعکس کرده بودند که شاید القای نگرانی می‌کرد، اما اگر آن مطبوعات این روش‌ها را نمی‌پسندند، باید توضیح دهند که اگر خانمی نخواست قانون را رعایت کند چه باید کرد؟

حداد عادل با بیان این‌که 99 درصد مردم ایران مسلمان هستند گفت: این‌که از خانمی خواسته شود در حد چند سانتی‌متر روسری خود را عقب نبرد یا آستین‌ مانتوی او کوتاه نباشد آیا خیلی وحشتناک است و به مردم فشار وارد می‌کند؟

ناجا به وظیفه خود عمل می‌کند

ستار هدایت‌خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در همین زمینه گفت: ما در خصوص رعایت حجاب و حفظ شئونات اسلامی قانون مصوب داریم. بنابراین نیروی انتظامی می‌بایست به وظیفه خود عمل کند و در مقابل جوسازی‌ها تسلیم نشود.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان یادآور شد: جوسازی علیه نیروی انتظامی از طرف کسانی به راه می‌افتد که مایل به حفظ اخلاق و عفت عمومی در کشور نیستند. بنابراین پلیس باید طبق قانون و ضوابط به انجام وظیفه بپردازد.

اخلاق رعایت شود

از سویی عباس رجایی نماینده اراک در مجلس نیز گفت: در برخورد با مسائل فرهنگی و ارشادی باید اخلاق رعایت شود و نباید به صورت سلیقه‌ای برخورد کرد چرا که مردم ما با فرهنگ هستند و اگر در فضای مناسب اخلاقی با مسائل غیراخلاقی و بدحجابی برخورد شود، از این روند استقبال خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر در رابطه با بدحجابی اقدامی صورت می‌گیرد، این اقدام باید تداوم داشته باشد، چون در غیر این صورت وضع به حالت قبلی بر‌گشته و حتی بدتر خواهد شد.

کد خبر 19678

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز