سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۵:۰۱
۰ نفر

گروه اجتماعی: در حالی مبارزه با بد حجابی از شنبه آغاز می شود که مدیرکل مرکز مبارزه با مفاسد اجتماعی نیروی انتظامی، گفت: طبق قانون، بسیج می‌‏تواند با جرائم مشهود برخورد کند و این نیرو می‌‏تواند مستقل از ناجا به افراد بدحجاب تذکر دهد.

این سخن سردار احمد روزبهانی در حالی است که قبلاً جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفته بود: صرفاً نیروی انتظامی و قوه قضائیه مجریان طرح برخورد با بدحجابی از ابتدای اردیبهشت هستند.

سردار حسین ساجدی‌‏نیا در جمع خبرنگاران همچنین گفته بود: هیچ سازمان دیگری در این زمینه نمی‌تواند بدون هماهنگی با نیروی انتظامی اقدامی داشته باشد و اجازه دخالت به هیچ نهاد دیگری داده نشده است.

اما سردار احمد روزبهانی، مدیرکل مرکز مبارزه با مفاسد اجتماعی نیروی انتظامی، در گفت و گو با ایلنا، معتقد است: بسیج در انجام ماموریت‌‏های خود نیازی به دستور گرفتن از پلیس ندارد و بسیج تحت کنترل نیروی انتظامی نیست.

وی خاطرنشان کرد: ورود پلیس به طرح برخورد با بدحجابی به معنای عدم ورود بسیج به این طرح نیست؛ بلکه آنان نیز می‌‏توانند و باید به افراد بدحجاب تذکر دهند.

روزبهانی، آرایش تند و مانتوی کوتاه را نیز به مظاهر بدحجابی افزود و اظهار داشت: پلیس با بدحجابان اعم از افرادی که مانتو و شلوار کوتاه و چسبان به تن دارند، از آرایش‌‏های تند و زننده استفاده می‌‏کنند و یا شال‌‏های باریک دارند، برخورد می‌‏کند.

قبلاً سردار رادان، فرمانده پلیس تهران ،شلوار کوتاه، مانتو تنگ، چسبان و بدن‌نما و شال‌‏های کوچک که مو را نمی‌پوشاند را از  مصادیق بدحجابی اعلام کرده بود.

مدیرکل مرکز مبارزه با مفاسد اجتماعی نیروی انتظامی، تاکید کرد: در طرح امسال، افراد بدحجاب به مقرهای تعیین شده، هدایت می‌‏شوند و تنها در صورتی که خانواده‌‏های آنها برایشان لباس‌‏های مناسب بیاورند، بعد از اخذ تعهد، آزاد خواهند شد.

وی افزود: دستگیری مجدد افراد بدحجاب که از آنان تعهد اخذ شده است، موجب معرفی آنان به دستگاه‌‏های قضایی خواهد شد ؛ زیرا برخی از افراد به تذکرهای ارایه شده، توجه نمی‌‏کنند و مجدداً از لباس‌‏های نامتعارف استفاده می‌‏کنند.

روزبهانی، با اشاره به این‌‏که پلیس برای اجرای این طرح به اندازه کافی اطلاع‌‏رسانی کرده است، گفت: در حال حاضر همه افراد جامعه می‌‏دانند که لباس نامتعارف چیست و باید با چه پوششی در سطح جامعه ظاهر شوند، بنابراین هر فرد با لباس نامناسب، باید توقع داشته باشد که پلیس با او برخورد کند.

مدیرکل مرکز مبارزه با مفاسد اجتماعی نیروی انتظامی، در خصوص نگهداری افراد بدحجاب در مقرهای پلیس، افزود: این افراد بعد از این‌‏که پوشش مناسبی به تن کردند، آزاد می‌‏شوند؛ اما اگر بین این افراد زنان ویژه وجود داشته باشد، پوشیدن لباس مناسب، سبب آزادی آنان نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: زنان خیابانی که غالباً دارای پوشش نامناسب هستند، در طرح برخورد با بدحجابی شناسایی شده و در صورت انتقال به مقر، حتماً به مراجع قضایی معرفی شده و با آنان به صورت جدی برخورد خواهد شد.

روزبهانی، با تاکید بر این‌ ‏که در اجرای طرح امنیت اخلاقی، زنان پلیس نیز فعال هستند، گفت: نوع گشت‌‏ها تا حدودی نسبت به سال گذشته متفاوت شده است ؛ اما همچنان از حضور زنان پلیس در اجرای طرح استفاده می‌‏شود.

به گفته مدیرکل مرکز مبارزه با مفاسد اجتماعی نیروی انتظامی، نیروهای پلیس به کار گرفته شده در اجرای طرح امنیت اخلاقی، آموزش دیده هستند و از نیروهای با تجربه سال گذشته نیز، در این طرح استفاده شده است.

وی یادآور شد: نیروهای اجرای طرح هر روز با حضور در مقر تقسیم‌‏بندی می‌‏شوند و هر روز نسبت به رفع نقایص و کاستی‌‏های موجود در طرح اقدام خواهد شد.

روزبهانی ادامه داد: فرمانده نیروی انتظامی و رئیس پلیس تهران هر روز در جریان جزییات اجرای طرح قرار می‌‏گیرند و بازرسی‌‏های لازم در حین اجرای طرح از ماموران به عمل می‌‏آید.

مدیرکل مرکز مبارزه با مفاسد اجتماعی نیروی انتظامی، در خصوص برخورد با افراد بدحجابی که در خودروی شخصی خود هستند، خاطرنشان کرد: حضور در خودروی شخصی مصونیتی برای افراد بدحجاب ایجاد نمی‌‏کند و با آنچه قابل رویت است. مانند شال یا روسری نامناسب، برخورد می‌‏شود.

وی افزود: هر نوع ایجاد مزاحمت توسط خودروها مانند آلودگی صوتی یا حضور افراد بدحجاب در خودرو منجر به توقیف خودرو خواهد شد.

روزبهانی، با اشاره به این‌‏که پلیس در طرح امنیت اخلاقی با موارد مشهود برخورد خواهد کرد، ادامه داد: با آموزشگاه‌‏ها مکاتبه شده است که نسبت به رعایت شئونات و حفظ حریم‌‏ها اقدام کنند و اگر مواردی از مصادیق بدحجابی در این اماکن گزارش شود، پلیس قطعاً برخورد خواهد کرد.

مدیرکل مرکز مبارزه با مفاسد اجتماعی نیروی انتظامی، در خصوص برخورد فیزیکی ماموران با افراد بدحجاب، تصریح کرد: اگر افراد متخلف به تذکر پلیس توجه نکرده و به مامور حمله کنند، پلیس نیز سعی می‌‏کند با آموزش‌‏های پلیسی فرد مهاجم را مهار و به مقر هدایت کند.

وی اعلام کرد: پلیس، مجری قانون و دارای اقتدار است و با فرد مهاجم در حد خودش برخورد می‌‏‌‏کند، حتی در صورت لزوم می‌‏تواند از دستبند نیز استفاده کند.

روزبهانی، در خصوص استفاده از سلاح توسط ماموران اجرای طرح برخورد با بدحجابی، اظهار داشت: پلیس در حین ماموریت مسلح است و این موضوع ربطی به این طرح ندارد.
وی افزود: پلیس بنا به نیاز و به تشخیص فرمانده مسلح است و می‌‏تواند به باتوم یا سلاح مسلح باشد.

روزبهانی خاطرنشان کرد: خودروهای پلیس مسلح هستند ؛ اما لزومی نمی‌بینیم ماموران طرح امنیت اخلاقی از سلاح استفاده کنند.

وی یادآور شد: طرح برخورد با بدحجابی در حال حاضر در تهران اجرا می‌‏شود ؛ اما در مراحل بعدی در سایر شهرستان‌‏ها نیز اجرایی خواهد شد.

کد خبر 19855

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز