چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۵
۰ نفر

گروه اجتماعی: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خبر داد: به دنبال انتشار اخباری مبنی بر برخورد ناجا با بدحجابی از اول اردیبهشت‌ماه، کمیسیون فرهنگی مجلس برای شنیدن طرح‌ها و برنامه‌های ناجا تشکیل جلسه می‌دهد.

حجت‌الاسلام رضا آشتیانی عراقی با اعلام این خبر افزود: یکشنبه هفته آینده مسئولان ناجا با حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد طرح‌ها و برنامه‌هایشان برای برخورد با بد حجابی به اعضای کمیسیون توضیح می‌دهند.

نماینده قم در ادامه تصریح کرد: در این جلسه  بررسی خواهد شد  که برنامه‌های ناجا برای مبارزه با بدحجابی در صورت ایجاد هر گونه مشکل چه خواهد بود. لذا در این خصوص در این جلسه تصمیم گرفته می‌شود و اگر مشاهده شد طرح‌شان مشکل ایجاد می‌کند، ممکن است تعدیل شود.

حد عرفی حجاب مورد توجه قرار می‌گیرد

فرمانده نیروی انتظامی در خصوص اجرای طرح برخورد با بدحجابی از اول اردیبهشت‌‏ گفت: در اجرای این طرح، نگاه ما مانند سال‌‏های گذشته است و رویکرد ما هیچ تفاوتی با گذشته ندارد.

احمدی‌‏ مقدم افزود: در بعضی از فصول مانند بهار وضعیت در برخی موارد بحرانی می‌‏شود و به همین دلیل ناچار هستیم طرح‌‏های ویژه‌‏ای را در این مقاطع ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از پوشش‌‏های نامناسب عمدتاً توسط تعداد محدودی هنجارشکن صورت می‌‏گیرد که در کنار برخورد با این افراد با مزاحمان نوامیس و اراذل و اوباشی که معابر را ناامن کرده‌‏اند نیز برخورد قطعی صورت می‌‏گیرد.

وی گفت: طرح امنیت اخلاقی در حمایت کامل از خانم‌‏ها اجرا خواهد شد و در حوزه امنیت در مکان‌‏هایی مانند پارک، کوه و ... تلاش می‌‏کنیم تا محیط را برای خانواده‌‏ها امن کنیم، به نحوی که این مناطق در قرق اراذل و اوباش نباشد.

وی افزود: پلیس در جهت ارتقای امنیت اخلاقی در جامعه تلاش می‌‏کند به این نحوی که اگر دختر خانمی در خیابان قدم می‌‏زند، ماشین‌‏ها برای او بوق نزنند که البته بخشی از این اقدام در رفتار محرک خود فرد نهفته است و نباید چنین رفتاری از شخص بروز کند.

احمدی‌‏ مقدم خاطرنشان کرد: پلیس در اجرای طرح امنیت اخلاقی حد عرفی حجاب را مورد توجه قرار می‌‏دهد و تعیین حد شرعی آن به عهده علما و مسئولان دیگر است.

فرمانده نیروی انتظامی در پایان در خصوص خروج اتباع بیگانه ‌ا زکشورگفت: طرح جامع خروج اتباع بیگانه  از کشور تهیه شده که از اول اردیبهشت‌‏ اجرا و پیش‌‏بینی می‌‏شود تا پایان سال نیمی از اتباع خارجی  از کشور خارج شوند.

کد خبر 19385

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز