همشهری آنلاین: امام جمعه سنقر و کلیایی گفت: حضور جدی و فعال حضرت زهرا(س) در عرصه‌های مختلف اجتماعی چهره واقعی زن را به همگان شناساند و ثابت کرد زن یک موجود اجتماعی است که می‌تواند در تمامی عرصه‌های جامعه حضور فعال داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الله برقراری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به اهمیت شناخت شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) و الگو قرار دادن ایشان در زندگی خود، اظهار کرد: شخصیت حضرت زهرا(س) در عالم هستی بی‌نظیر و بی‌بدیل است، تا آن‌جا که عنوان سیدة النساء العالمین را بر می‌گزیند.

وی افزود: این عنوان به زیباترین شکل ممکن برازنده شخصیت حضرت فاطمه(س) است؛ چراکه ایشان نه فقط در دوره خود بلکه در همه زمان‌ها از ازل تا ابد سرور زنان عالم هستند.

وی در ادامه عنوان‌های دیگری از جمله ام الائمه، شفیعه الامه، ام ابیها و... را برای حضرت زهرا(س) برشمرد و تاکید کرد: همه این‌ها نشان از عظمت شخصیت ایشان دارد.

امام جمعه سنقر و کلیایی بر ضرورت شناخت شخصیت استثنایی حضرت زهرا (س) و الگو قرار دادن ایشان به عنوان الگوی زنان تاکید کرد.

وی سپس به تشریح شخصیت حضرت زهرا(س) پرداخت و گفت: ایشان یک انسان معصوم و بی‌عیب و نقص است که تمامی فضائل را در حد کمال داشته و از هرگونه نقصی مبراست.

وی از حضرت فاطمه(س) به عنوان یک زن کامل، جامع و نمونه یاد کرد که در عرصه‌های مختلف اجتماعی حضور جدی و فعال داشت و با این رفتار خود نشان داد که زن یک موجود منزوی در دل خانه نیست، بلکه یک موجود اجتماعی است که می‌تواند در تمامی عرصه‌های جامعه حضور فعال داشته باشد.

برقراری حضرت زهرا(س) را اولین شهید در راه ولایت دانست که به تنهایی و با همه وجود خود از ولایت دفاع کرد و به همگان ثابت کرد دفاع از حق و حقانیت در هیچ شرایطی از افراد ساقط نمی‌شود.

کد خبر 208850
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز