گروه اجتماعی: ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ به مناسبت آغاز سومین دوره فعالیت شوراهای شهر و روستا بیانیه‌ای صادر کرده است.

در این بیانیه آمده است، یکی از عوامل مهم در تحقق مشارکت مردم در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و بویژه مبارزه با معضل اعتیاد، بهره‌گیری از ظرفیت شوراهای شهر و روستا است و همگان بر این نکته اذعان دارند که شوراها به‌عنوان حلقه پیوند بین مردم و مسئولان برای پیشبرد هر چه بهتر امور و برخورداری شهروندان از رفاه اجتماعی پنداشته می‌شوند.

ستاد مبارزه با مواد مخدر در بخش دیگری از بیانیه خود آورده است بر خود وظیفه می‌دانیم با تبریک به منتخبین مردم در سومین دوره فعالیت شوراهای شهر و روستا در سراسر کشور، توجه این عزیزان را به این مهم جلب کنیم که پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با این بلای خانمانسوز نیازمند یک حرکت جدی مردمی است و ما نیز امیدواریم در این عرصه، پشتیبانی فکری و اجرایی شما را شاهد باشیم.

درادامه این بیانیه آمده است، همجواری با افغانستان و پاکستان که از کشورهای بزرگ تولید کننده موادمخدر در دنیا محسوب می‌شوند، با مرز مشترک طولانی در شرق کشور سبب شده ورود موادمخدر معضلی برای کشور شود.

نیم نگاهی به پیامدهای شوک عظیم موادمخدر به عنوان زلزله خاموش، جنگ بدون مرز و بزرگترین منکر عصر حاضر بیانگر آن است  که از لحاظ بهداشتی سوء مصرف موادمخدر و عوارض اعتیاد ، هزینه‌های درمانی هنگفتی را بر جامعه تحمیل کرده است.

بر اساس اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس سالیانه ده هزار میلیارد تومان هزینه و خسارت برای امر مبارزه با موادمخدر بر اقتصاد کشورمان تحمیل می‌شود.

این بیانیه می‌افزاید مشارکت عظیم بخش مردمی در قالب نهاد شورای شهر و روستا در کشور با انگیزه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در قالب شوراها، تمرکز زدایی و توزیع قدرت و واگذاری برخی مسئولیت‌ها به مردم‌و نهادهای مدنی بیانگر این مهم است که شوراها به‌سبب اینکه از جنس مردم هستند می‌توانند با اولویت‌بندی در رفع مشکلات هم ابزار کشف منابع جدید را فراهم نمایند و هم در جهت سازندگی عمرانی و رفاهی و فرهنگی شهرها و روستاها گام‌های جدی‌ بردارند.

کد خبر 20862

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز