گروه اجتماعی: جانشین دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اعلام این که از این پس بیش از 50 درصد اعتبارات ستاد به سمت مقابله با توزیع‌کنندگان مواد مخدر می‌رود، گفت: از هر طرح جدیدی که در جلوگیری از گسترش اعتیاد در کشور ارائه شود استقبال می‌کنیم.

محمدرضا جهانی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان، ایران را پیشانی مبارزه با مواد مخدر جهان دانست و اظهار کرد: متأسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم سهم ایران را در مبارزه با مواد مخدر به جهانیان معرفی کنیم.

وی گفت: با توجه به دغدغه‌ رهبر معظم انقلاب اسلامی در بحث مبارزه با اعتیاد و تغییرات انجام شده توسط ریاست محترم جمهوری در ستاد مبارزه با مواد مخدر، این ستاد می‌کوشد با بهره‌گیری از افراد متخصص، طرح‌های مختلف خود را عملیاتی کند.

جانشین دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: باید مرزهای شرقی ایران را بر روی دشمنان ببندیم و نگذاریم که به این آسانی مواد مخدر را وارد کشورمان کنند.

وی مبارزه با اعتیاد و درمان معتادان را از دیگر برنامه‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان و خاطرنشان کرد: بحث درمان معتادان به صورت جدی در دستور کار است و سعی می‌کنیم تمام مراکز درمانی اعتیاد (TC)ها را در سراسر کشور تقویت کنیم.

جهانی در پایان تأکید کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر از هر طرح جدیدی در زمینه جلوگیری از گسترش اعتیاد در کشور، استقبال می‌کند.

در این جلسه همچنین عبدالمحمد رئوفی‌نژاد، استاندار کرمان گفت: مأموران امنیتی و انتظامی استان در سال گذشته بیش از 120 تن انواع مواد مخدر کشف کرده‌اند.

وی آسیب‌پذیری کرمان در بحث مواد مخدر را بیش از سایر استان‌های کشور خواند و افزود: با توجه به این که استان کرمان بارانداز مواد مخدر است، آسیب‌پذیری آن نیز نسبت به  استان‌های مرکزی کشور نیز بیشتر است.

رئوفی‌نژاد گفت: با این وجود از لحاظ مصرف مواد مخدر نسبت به سایر استان‌ها در رتبه دهم قرار داریم و امیدواریم در آینده نیز در رتبه‌بندی مصرف مواد مخدر جایی نداشته باشیم.

کد خبر 20663

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز