چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۸
۰ نفر

گروه اجتماعی: دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در قانون جدید مبارزه با مواد مخدر تلاش خواهیم کرد شرایطی فراهم شود که فرد معتاد از محل کار خود اخراج نشود.

اسماعیل احمدی مقدم، دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در حاشیه نشست پژوهشی و هم‌اندیشی پژوهشگران و  کارشناسان سوء مصرف مواد مخدر، در جمع خبرنگاران، گفت: تلاشمان آن است که در قوانین جدید کاری کنیم که معتاد از محل کار خود اخراج نشود، زیرا اخراج فرد معتاد و از دست دادن اشتغال، آسیب‌‏های فراوانی را برای فرد معتاد و خانواده او به همراه دارد.

وی افزود: فرد معتاد با اخراج از محل کارش نه تنها بهبود پیدا نمی‌‏کند، بلکه هرچه بیشتر به سمت مصرف مواد مخدر گرایش پیدا خواهد کرد.

احمدی مقدم در خصوص حمایت از معتادان بهبود یافته در طرح‌‏های درمانی خاطرنشان کرد: با بهزیستی و کمیته امداد هماهنگی لازم صورت گرفته که نسبت به ایجاد اشتغال برای معتادان بهبود یافته اقدام کنند.

وی افزود: از نظر اجتماعی در پذیرش معتادان بهبود یافته با مشکلات قابل توجهی مواجه هستیم از جمله اینکه نمی‌‏توان این افراد را در ادارات دولتی استخدام کرد.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه باید شرایط بازگشت معتادان به جامعه فراهم شود، یادآور شد: باید با ایجاد شرایط مناسب زمینه‌‏ای فراهم شود که معتادان بعد از بهبود دارای شغل بوده و منبع درآمد داشته باشند.

احمدی مقدم با اشاره به اجرای آغاز طرح جمع‌‏آوری معتادان از اول تیر در برخی کلانشهرها تصریح کرد: از روز شنبه جمع‌‏آوری معتادان تزریقی در برخی کلانشهرها آغاز می‌‏شود و اردوگاه‌‏های بازپروری در این کلانشهرها آماده شده است.

وی افزود: ظرفیت مرکز شفق حدود 500 نفر است که به نظر می‌‏رسد تاکنون 200 معتاد تزریقی به این مرکز منتقل شده باشند.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: بر اساس نتایج ارزیابی شده و آمارهای تخمینی از ابتدای اجرای طرح جمع‌‏آوری معتادان تاکنون، مراجعه داوطلبانه به مراکز درمان اعتیاد بیش از 2 برابر شده است.

وی گفت: اجرای طرح‌‏های درمانی معتادان از طریق متادون یا سایر مواد درمانی با اقبال نسبی مردم مواجه شده است، اما هنوز اطلاعات دقیق و کامل از وضعیت مراکز درمانی در اختیار مردم نیست.

احمدی مقدم با تاکید بر اینکه تعداد مراکز درمانی هنوز به حد نصاب نرسیده است، خاطرنشان کرد: تا سه ماه آینده ظرفیت مراکز درمانی برای پذیرش 300 هزار معتاد فراهم خواهد شد که در کنار افزایش این ظرفیت خانواده‌‏ها نیز باید نسبت به معرفی افراد معتاد به این مراکز اقدام کنند.

کد خبر 24731

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز