دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۳:۵۲
۰ نفر

گروه اجتماعی: جواب آزمایش اعتیاد 926 نفر از متکدیان پذیرش شده مثبت بوده است و به عبارتی 63 درصد آنها طبق آخرین نتایج آزمایش‌ها، معتاد بوده‌اند و پول به دست آمده از گدایی را خرج اعتیاد خود کرده‌اند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران با اشاره به این که از ابتدای سال 86 تا پایان تیر ماه، یکهزار و 765 متکدی، پس از دستگیری، پذیرش شده‌اند، ‌اظهار کرد: یکهزار و 437 نفر از این متکدیان، مرد ، 292 متکدی زن و مابقی دختر و پسربچه بوده‌اند.

ابراهیم رضوانی اعلام کرد:12 درصد متکدیانی که از فروردین تا تیر ماه سال جاری دستگیر شده‌اند، تحصیلات دیپلم و بالاتر از دیپلم دارند. وی خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از این افراد، یعنی حدود 23 درصد تحصیلات ابتدایی ، 20 درصد راهنمایی و بیش از 12 درصد نیز تحصیلات دیپلم و بالاتر داشته‌اند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران افزود: بیش از 47 درصد متکدیان متاهل بوده‌اند و بیش از 16 درصد از آنها یا متارکه کرده یا از همسرشان جدا شده‌اند و یا زندگی‌شان متلاشی شده است.

وی با بیان این که بیش از 67 درصد متکدیان دستگیر شده در مدت یاد شده، در سلامت جسمی به سر می‌برند، افزود: بیش از 91 درصد آنها، از سلامت کامل روانی برخوردارند.

وی بیش از 67 درصد متکدیان جمع‌آوری شده استان تهران را شهرستانی اعلام کرد و گفت: 67 نفر نیز از اتباع بیگانه بوده‌اند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران، همچنین در خصوص سابقه کیفری این متکدیان گفت: تاکنون پاسخ استعلام سابقه کیفری برای 380 متکدی آمده است که از این تعداد 345 نفر یعنی حدود 90 درصد آنها سابقه کیفری داشته‌اند.

رضوانی تاکید کرد: این آمار گویای این مسئله است که بخش عمده‌ای از متکدیانی که هر روز با شیوه‌های متفاوت از مردم پول می‌گیرند، در سلامت کامل روانی و جسمی به سر می‌برند و تحصیلکرده و البته مجرم و معتاد هستند.

کد خبر 27794

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز