سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۴:۰۱
۰ نفر

گروه اجتماعی: دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اعلام کشف بیش از180 تن انواع مواد مخدر در چهار ماه اخیر و اینکه هم‌اکنون 93 درصد از مواد افیونی دنیا را ایران کشف می‌کند، از افزایش 210 درصدی ظرفیت درمانی اعتیاد با رجوع 3 برابری معتادان به مراکز درمانی در نیمه اول امسال خبر داد.

اسماعیل احمدی‌مقدم در دیدار با روبرتو توسکانو سفیر ایتالیا در تهران با اشاره به وجود تشابهات زیاد بین دو کشور در حوزه مواد مخدر خاطرنشان کرد: ایران با معضل مواد مخدر بسیار درگیر است که البته شاید در ایتالیا و اروپا میزان این درگیری بیشتر باشد؛ لذا در این میان درک مشترکی از فعالیت گروه‌های غیرقانونی، باندها و مافیای مواد مخدر در دو کشور ایران و ایتالیا وجود دارد.

وی مجموع روابط میان ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران و دولت ایتالیا را مثبت ارزیابی و بیان کرد: پل ارتباطی موجود میان دو کشور در حوزه مواد مخدر بسیار مستحکم است.

وی با اشاره به کشف بیش از 180 تن انواع مواد مخدر در چهار ماه اخیر از سوی دولت ایران افزود: با تبدیل کردن هروئین و مرفین به تریاک، این رقم به 300 تن نیز می‌رسد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر انسداد مرزهای ایران را در حال تکمیل اعلام کرد و ادامه داد: البته وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان 90 کیلومتر از استحکامات مرزی انجام شده در ایران را تخریب کرد؛ اما علی‌رغم این معضل و با توجه به تلاش روزافزون متخصصان، استحکامات مرزی ایران امسال کامل خواهد شد.

احمدی مقدم سهم ویژه استفاده از اطلاعات الکترونیکی در کشفیات اخیر مواد مخدر را نیز 70 درصد دانست و اعلام کرد: در حوزه مقابله با تقاضای مواد مخدر، درمان و پیشگیری از کاهش آسیب اعتیاد نیز گام‌های مهمی از سوی ایران برداشته شده است که در این راستا تجهیز امکانات درمانی برای درمان حداقل 320 هزار معتاد تزریقی تا پایان سال از جمله این گام‌ها محسوب می‌شود.

در این دیدار «روبرتو توسکانو» سفیر ایتالیا نیز با تاکید بر این‌که مبارزه، عمده اقدامات رفع معضل اعتیاد در هر کشوری است که باید در اختیار پلیس و مرزبان‌ها قرار گیرد، تصریح کرد: مشکل دیگر موجود در این راستا، مسئله درمان، آموزش و رفع مسایل اقتصادی و اجتماعی معتادان است که این موارد نیز باید به‌طور جدی مورد توجه و در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به این‌که ایران در خط اول مبارزه با مواد مخدر جهان قرار دارد، تاکید کرد: متاسفانه نقش ایران در این راستا برای جهانیان به خوبی شناخته نشده است.

کد خبر 27877

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز