گروه اجتماعی: مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مواجهه با بلایای طبیعی وزارت آموزش و پرورش گفت: جزوات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی 5/13 میلیون دانش‌آموز سه مقطع تحصیلی آماده شده اما تا کنون ستاد مبارزه با مواد مخدر برای چاپ آنها اعتبار لازم را اختصاص نداده‌است.

محسن فریدی گفت: تعداد بسیاری از پژوهشگران حدود 7ماه برای آماده سازی این جزوات تلاش کرده اند اما تا کنون ستاد مبارزه با مواد مخدر  برای چاپ آنها اعتبار لازم را اختصاص نداده است.

وی تاکید کرد: دستورصریح رئیس جمهورو مصوبه مدیریت قبلی ستاد مبارزه با مواد مخدر نیزمبنی برتولید و توزیع این جزوه ها بوده است.

فریدی ادامه داد: نسخه آزمایشی این جزوات با موضوعاتی جذاب در مدارس شمال، جنوب و مرکز شهر تهران توزیع شده و نتایج مثبت این آزمایش‌ها یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن به شمار می‌رود.

وی افزود: درجزوه های یاد شده اطلاعات لازم درخصوص انواع مواد مخدر سنتی نظیر تریاک، شیره تریاک، هروئین، ... و مدرن مانند انواع قرص‌های روان گردان، اکس، مشروبات الکلی، کراک، .. و راهکارهای پیشگیری استفاده از آنها به تناسب زبان دانش آموزان در سنین مختلف ارائه شده است.

فریدی، ضمن اظهار نگرانی از آماده نشدن این جزوه‌ها در سال تحصیلی جدید، رقم تمام شده چاپ آن را حدود 1میلیارد تومان اعلام کرد.

مدیر کل دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مواجهه با بلایای طبیعی وزارت آموزش و پرورش گفت: تغییر مدیریت در ستاد مبارزه با مواد مخدر مهم ترین دلیل اختلال پیش آمده و محقق نشدن وعده هاست.

به گفته فریدی، قرار است دانش‌آموزان از پایه دوم دبستان تا پیش دانشگاهی از این جزوه‌ها استفاده کنند.

کد خبر 26441

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز