دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: جشنواره فیلم و عکس همراه در بخش گردشگری با شعار «در طبیعت به جای شکار عکاسی کنیم» فعالیت خواهد کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، پس از اوج گرفتن بحث شکار در رسانه‌های محیط زیستی، این جشنواره شعار بخش گردشگری خود را به حمایت از محیط زیست اختصاص داده است.

در روزهای اخیر پس از اعلام خبر ثبت ملی شکار در استان چهار محال و بختیاری به عنوان میراث معنوی و اعتراض انجمن‌های محیط زیستی، رسانه‌های مختلف کشور به اشکال مختلف به این خبر واکنش نشان دادند و برخی فعالان و روزنامه‌نگاران محیط زیستی پیشنهاد کردند که علاقمندان شکار با کنار گذاشتن اسلحه شکاری به هنر عکاسی در طبیعت روی بیاورند.

سایت رسمی جشنواره به نشانی www.tfpf.mobi بنرهایی تبلیغاتی نیز با این شعار طراحی کرده و در بخش اطلاع‌رسانی قرار داده است که حامیان محیط زیست می‌توانند با نصب این بنرها دروبلاگ‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی خود از جشنواره حمایت
کنند.

جشنواره فیلم و عکس همراه تهران پیشتر در خبری اعلام کرده بود که عکس‌ها و فیلم‌های با موضوع «سفر و گردشگری» که با موبایل گرفته شده‌اند در جشنواره همراه تهران داوری می‌شوند.

عکس‌ها و فیلم‌های سفر و گردشگری‌ گذشته از حضور در بخش اصلی جشنواره، در بخش مجزایی با عنوان «همراه سفر» نیز داوری خواهند شد.

سفرهای نوروزی، معرفی زیبایی‌های گردشگری محل زادگاه و اقامت شرکت‌کنندگان، آشنایی مخاطبان با فرهنگ قومیت‌ها، جاذبه‌های معنوی، گردشگری و طبیعی نقاط مختلف کشور از جمله اهداف این بخش معرفی شده است.

علاقمندان می‌توانند تا 17 فروردین 1392 عکس‌ها و فیلم‌های موبایلی خود را از طریق سایت جشنواره برای حضور در این بخش ارسال کنند.

آثار برگزیده همزمان با برپایی جشنواره در معرض دید عموم قرار می‌گیرند.

اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران از 3 تا 6 اردیبهشت ماه 92 برگزار خواهد شد.

کد خبر 203921
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز