سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: عکاسان استان البرز برای نقد عکس و شناخت خود توسط عکس گرد هم می‌آیند.

عکاسی

به گزارش همشهری آنلاین، محمد کرمی در خصوص این گردهمایی گفت: همواره در ذهن عکاسان سئوالاتی همچون احساس واقعی من نسبت به خودم چیست؟ آیا به عنوان عکاس، جسارت این را دارم که خودم را کادر ببندم؟ جای من در کدام قسمت از عکس این دنیا قرار دارد؟ وجود دارد و حال ما می‌پرسیم که چرا تمایل به صحبت کردن در مورد عکسهایتان داریم؟ آیا دیدن عکس را بلد هستید؟ رابطه نقد عکس با خودِ واقعی‌تان چیست؟ پاسخ به این پرسش‌ها و هزاران پرسش مشابه دیگر، گشایشگر راه ما به سوی خود و نهایتا تجلی صدای درونی‌مان می‌باشند.

سرپرست خانه عکاسان حوزه هنری استان البرز ادامه داد: شاید یکی از دغدغه‌هایی که همه ما در طول عمر با آن درگیر شده‌ایم پاسخ دادن به این سوال به ظاهر ساده باشد که «من کیستم؟» از سوی دیگر آنچه باعث رفتارهای خاص هر کدام از ما می‌شود ریشه در نگاه‌ به خودمان دارد، شاید عکاسی هم وسیله و بهانه‌ای مقدس برای رسیدن به جواب این پرسش‌ها شود.

کرمی افزود: به تعبیر روانشناسان توانایی فرد در شناخت خویش و آگاهی از خود، به عنوان موجودی متمایز را «خودآگاهی» و پاسخ به سوالِ «من کیستم؟» همان چیزی است که خودپنداره نامیده می‌شود.

هر چه پاسخ ما به این سوال دقیق‌تر باشد، نشان می‌دهد از خودآگاهی بیشتری برخورداریم.

اما در عرصه عکاسی این خودپنداره تبدیل به خود نگاره (سلف پرتره) می‌شود.

درتعریف خود نگاره آمده است اندیشه‌ «بیان بی‌واسطه‌ خود» یا وسوسه‌ «کنکاش عکاس در وجود خود» و معرفی خود به آن شکل و صورتی که می‌پندارد.

وی در خصوص برگزاری همایش «من کیستم» بیان کرد: در نظر داریم در برنامه ویژه‌ای گرد هم آئیم و با هم اندیشی و هم کاری، گامی هر چند کوچک در این مسیر به جلو برداریم.

برای برگزاری هر چه پربارتر این همایش، لازم است کلیه علاقه‌مندان به یافتن خویشتن، تک عکسی را به عنوان "من کیستم" به خانه عکاسان حوزه هنری البرز ارائه دهند که احساس واقعی خود را در مورد خود احساسی‌شان نشان دهد.

سرپرست خانه عکاسان گفت: البته اگر عزیزان نتوانستند در این فرصت کوتاه عکس شایسته نظر خود را بگیرند، می‌توانند یک تک عکس از عکس‌هایی که تا به حال دیده‌اند و فکر می‌کنند به احساس درونی آنها در مورد خودشان نزدیکتر است را انتخاب و ارائه دهند.

همایش «من کیستم» با حضور جعفر نصیر زاده، عضو انجمن عکاسان نگاه تهران، عکاس و منتقد عکس و برگزار کننده دوره‌های خلاقیت در عکاسی در روز پنجشنبه سوم اسفندماه از ساعت 14:30 لغایت 19 در نگارخانه سوره واقع در کرج، خیابان مطهری، بلوار نبوت، خیابان میلاد، شماره 82 حوزه هنری استان البرز برگزار می‌شود.

 علاقه‌مندان برای ثبت نام می‌توانند با شماره تلفن‌های 34473011 - 34472287 - 026 داخلی 116 تماس بگیرند.

کد خبر 202063

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز