همشهری آنلاین: آیین گشایش و اهدای جوایز «جشنواره بین المللی عکس خیام ۲۰۱۳» جمعه 4 اسفند ماه در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور برگزار خواهد شد.

معماری

به گزارش ایسنا، دبیر جشنواره خیام از داوری ۱۵ هزار و ۲۰۰ قطعه عکس مربوط از ۲ هزار و ۳۵۴ عکاس از ۷۶ کشور دنیا در بهمن ماه سال جاری خبر داد.

علی سامعی همچنین خاطر نشان کرد: بدلیل تحریم‌های بین المللی حساب پی پال جشنواره مسدود شد که در نتیجه آن ۷ هزار دلار از حق ثبت نام شرکت کنندگان بین‌الملل که به حساب جشنواره واریز شده بود، بلوکه شد و سبب شد تعداد زیادی از متقاضیان شرکت در جشنواره بدلیل عدم امکان ارسال هزینه ثبت نام نتوانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی ادامه داد: در غیر این صورت و با توجه به ایمیل‌های دریافتی از متقاضیان شرکت در جشنواره، شرکت کنندگان جشنواره می‌توانست بیشتر هم باشد.

دبیر جشنواراه خیام با بیان اینکه به دلیل تعهدی که برگزارکننده نسبت به شرکت کنندگان و فیاپ دارد خاطر نشان کرد: ولی با وجود مشکلات مالی، تمامی تعهدات خود را عملی خواهد کرد، به این معنی که جوایز در آیین گشایش اهدا خواهد شد و تمامی شرکت کنندگان هم کتاب نمایشگاه را دریافت خواهند کرد.

سامعی با اشاره به اینکه ۶۵ نفر از عکاسان برگزیده میهمان جشنواره خواهند بود، گفت: گزینش مهمانان جشنواره بر اساس اولویت‌بندی بر مبنای دریافت جایزه و سپس شرکت کنندگان با بیشترین امتیاز کسب شده در داوری بوده است.

وی همچنین ادامه داد: بر مبنای استاندارد‌های فیاپ، تمامی شرکت کنندگان در تاریخ 5 اسفند ایمیلی حاوی نتایج انفرادی تک تک عکس‌هایشان دریافت خواهند کرد.

همچنین نمایشگاه نیز به مدت یک هفته تا ۱۰ اسفند ماه، از ساعت ۹ تا ۱۲  و 16 تا 20 ادامه خواهد داشت.

 

کد خبر 202283

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز