دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۱ - ۰۵:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مسئول روابط بین‌الملل موزه صلح تهران ازبرگزاری نمایشگاهی از عکس های برگزیده جشنواره "صلح و لبخند" خبر داد و گفت: این نمایشگاه با هدف توجه به موضوع صلح و عدالت در جهان از منظر هنری برگزار می‌شود.

عکاسی

به گزارش ایرنا، گل مهر کازری گفت: موزه صلح تهران درراستای فعالیت‌های فرهنگی و هنری که به منظور ترویج فرهنگ صلح و مبارزه با خشونت برگزار می‌کند، به زودی نمایشگاهی از عکس‌های ارسالی با موضوع "صلح و لبخند" را که فراخوان آن چندی پیش منتشر شد، برپا خواهد کرد.

افزود: آثار ارسالی به این بخش که محدودیت سنی نداشت، در حال انتخاب است وپس از نهایی شدن آثار برتر در قالب نمایشگاهی عرضه می‌شود که با قطعی شدن زمان و مکان این نمایشگاه اطلاع رسانی خواهد شد.

مسئول روابط بین‌الملل موزه صلح درمورد سایر فعالیت‌های این موزه گفت: مذاکراتی با مقر اصلی یونیسف در ژنو صورت گرفته که درصورت موافقت این سازمان، نقاشی‌های کودکان ایرانی از مجموعه‌های موزه صلح به صورت کارت پستال چاپ و برای فروش عرضه خواهد شد.

وی درمورد تبادلات فرهنگی بین ایران و ژاپن گفت: نمایشگاه کارت پستال‌های صلح دومین مجموعه در ارسباران با این موضوع است، پیش از این در اردیبهشت سال 91 در همین مکان نمایشگاهی دو ملیتی از نقاشی‌های کودکان ایرانی و ژاپنی با موضوع صلح برگزار شده بود که سازمان غیردولتی "مسیرهای بینا فرهنگی صلح" در اجرای آن همکاری داشت.

کازری اضافه کرد: علاوه بر این موزه صلح به عنوان دبیرخانه برای نمایشگاه‌ها و مسابقات هنری بین‌المللی فعالیت می‌کند.

ضمن اینکه در تبادلات آثار هنری با سایر کشورهای دنیا هم همکاری دارد.

به گفته وی،چندی پیش برای موزه صلح هیروشیمای ژاپن چند نقاشی از کودکان ایرانی با موضوع صلح ارسال کردیم که از میان آثارارسالی، نقاشی هیدا بهمنی 12 ساله اثر برگزیده شناخته شد و جوایزی از سوی شهردار شهر هیروشیما برای وی ارسال شد.

نمایشگاه بین‌المللی کارت پوسترهای صلح از دوم تا پنجم مهر ماه جاری در نگارخانه هنر فرهنگسرای ارسباران در معرض بازدید عموم علاقمندان است.

 

کد خبر 185573

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز