شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: آثاری از ۱۹ عکاس ایرانی در دو بخش حرفه‌ای و آماتور دهمین دوره از مسابقه‌ «IPA 2012 » به عنوان آثار شایسته‌ تقدیر هیات داوران شناخته شد.

پوستر عکاسی

به گزارش ایسنا، این رقابت بین‌المللی عکاسی امسال نیز مانند دوره‌های گذشته در دو بخش حرفه‌ای و آماتور برگزار شد که هر قسمت دارای بخش‌ها و گرایش‌های متعددی بود.

عکاسان حرفه‌ای امسال در قالب هشت بخش تبلیغاتی، معماری، ادیتوریال، کتاب عکس، طبیعت، انسان، هنرهای زیبا و تصویرسازی دیجیتالی با گرایش‌های موضوعی مختلف به رقابت پرداختند که در میان آثار شایسته تقدیر، دسته‌ حرفه‌ای نام شش عکاس ایرانی نیز به چشم می‌خورد.

بهروز مهری با مجموعه عکسی به نام «تنهایی با هرویین» که زندگی معتادان به هرویین را در شهر کراچی پاکستان به تصویر کشیده و تک عکسی به نام «حمل مجروح با اسلحه»، آذین زنجانی با مجموعه عکسی به نام «رازی روی دیوار»، مازیار مرادی (هنرمند ایرانی مقیم آلمان) با مجموعه عکسی به نام «من آلمانی می‌شوم»، جلال سپهر با تک عکسی به نام «سوپ داغ»، نوید براتی (مقیم آمریکا) با مجموعه عکسی به نام «تقاطع: نیویورک/توکیو»، مجید موسوی (مقیم آلمان) با دو مجموعه عکس به نام‌های «کتاب موسیقیدانان» و « کتاب موسیقیدانان ۲»، مجوعه عکسی به نام «در مسیر سگ‌های ولگرد»، مجموعه عکسی به نام «روبرتو بنینی» و تک عکسی به نام «رستگاری» تقدیر شدند.

در بخش غیرحرفه‌ای نیز ۱۳ عکاس ایرانی در میان عکاسان شایسته‌ی تقدیر حضور دارند که از آن جمله می‌توان به حمیده ذوالفقاری، منیر زرنگار، پوریا کلینی، وحید قاسمی زرنوشه، منصور محمدی، احسان کمالی، امیرعلی عتیقی‌مقدم، بهاره اعتمادیان، محمد میثمی، میرکیان روشن‌نیا، ارس کریمی، نگار یغماییان و مریم رضوی اشاره کرد.

همچنین دو مجموعه‌ «ایران ۲۰۱۲» و «ایران: کردستان ۲۰۱۲» از آلوارو فلگوئوروسو (عکاس اسپانیایی) و مجموعه‌ای با نام «مسیحیان خاورمیانه - ایران» از لیندا دوریگو (عکاس ایتالیایی) نیز تقدیر شده‌اند.

دهمین دوره مسابقه‌ «IPA 2012 »، همچون دوره‌های گذشته از میان نفرات نخست گرایش‌های زیرمجموعه‌ هر بخش یک عکاس را به عنوان نفر اول آن بخش معرفی می‌کند و سپس از میان این هشت برنده‌ (در بخش‌های هشت‌گانه‌ حرفه‌ای) نهایتا یک عکاس در مراسم سالیانه اهدای جوایز بنیاد «لوسی» که دهمین دوره‌ آن ۱۷ مهرماه سال جاری در لس‌آنجلس برگزار خواهد شد، به عنوان عکاس سال این مسابقه معرفی می‌شود.

هدف بنیاد فرهنگی لوسی از برپایی این جایزه‌ در گستره‌ جهانی، ادای احترام به دستاوردهای بهترین عکاسان جهان، کشف و حمایت از استعدادهای تازه و نیز ترویج و قدردانی از مدیوم «عکاسی» است.

 

کد خبر 184579

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز