سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: امیر حسین ملکی مدیر اجرایی جشنواره عکس آزادگان با عنوان «قابی برای آزادگی»، از نمایش آثار این جشنواره در 10 منطقه از شهر تهران خبر داد.

عکاسی

به گزارش همشهری آنلاین، امیر حسین ملکی مدیر اجرایی این جشنواره گفت: به مناسبت فرارسیدن بیست و یکمین سال‌ ورود آزادگان قهرمان به میهن اسلامی این جشنواره عکس، در سه بخش شامل: قبل از روزهای مبارزه (شامل عکس‌های دوران پیش از اسارت)، دوران مبارزه (‌ شامل عکس‌های ایام اسارت) و بخش سوم آن شامل دوران پس از مبارزه و اسارت فراخوان داد و حدود 700 قطعه عکس به دبیرخانه ارسال شد و پس از داوری این آثار 200 عکس برای نمایشگاه انتخاب شد.

وی افزود: در نمایشگاهی که در فرهنگسرای ملل داشتیم 70 قطعه عکس از این مجموعه به نمایش گذاشته شد که نکته قابل توجه در مورد این آثار این است که بیشتر این تصاویر تا به حال منتشر و در معرض دیده عمومی قرار نگرفته‌اند.

مدیر اجرایی جشنواره «قابی برای آزادگی»، درباره جمع‌آوری این تصاویر گفت: به رغم اینکه هم از عکاسان حرفه‌ای و هم ارگان‌ها درخواست کردیم تا آٌثارشان را به دبیرخانه ارسال کنند، اما عکاسان حرفه‌ای در این زمینه هیچ همکاری نکردند و بیشتر آثار مربوط به رزمندگانی است که خودشان از موقعیت‌های مختلف به ثبت رساندند.

همچنین، خانواده‌های اسرا و شهدا تصاویرشان را برایمان ارسال کردند. همین مسئله موجب شد آثاری در این نمایشگاه داشته باشیم که خلق و خوی مردمی داشته باشد.

حتی در این آثار عکس از شهدا و اسرای عزیزی داشتیم که بسیار برای ما قابل توجه بودند.

وی ادامه داد: در میان این آثار عکس‌هایی از سید آزادگان، شهید سرافراز سیدعلی‌اکبر ابوترابی داشتیم که گویای شخصیت و منش والای این شهید در دوران اسارت بود.

ملکی با تاکید بر استقبال مردمی از این نمایشگاه تصریح کرد: با توجه به استقبالی که از این تصاویر شد، بنا داریم سال آینده همزمان با سالروز بازگشت رزمندگان به میهن عزیزمان این آثار را در 10 نقطه از شهر تهران به نمایش بگذاریم.

نمایشگاه "قابی برای آزادگی" به همت موسسه پیام آزادگان با هدف پاسداشت ایثار و مقاومت آزادگان سرافراز در دوران سخت اسارت برگزار ‌شد.

مرور خاطرات آزادگان، پرداختن به زندگی ایام پس از اسارت، فراهم کردن زمینه آشنایی جوانان و نسل امروز با بخشی از فرهنگ دوران دفاع مقدس از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه بود.

نمایشگاه "قابی برای آزادگی" که در فرهنگسرای ملل به کار خود پایان داد، با چاپ آثار این مجموعه و همچنین برپایی نمایشگاه در سال آینده(26 مردادماه) همزمان با سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی در 10 منطقه از شهر تهران به کار خود ادامه خواهد داد.

 

 

کد خبر 198665

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز