سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت نوکیا درنهایت حسگر‌های 41 مگاپیکسلی خود را که در سال 2012 در قالب گوشی متفاوتی ارائه کرده‌بود، با گوشی‌های لومیای خود ترکیب می‌کند.

نوکیا 808

بر اساس گزارش گاردین، شرکت نوکیا در نهایت تصمیم گرفت تا حسگر 41 مگاپیکسلی پیورویوو (Pureview) خود را در سری گوشی‌های ویندوزی لومیای خود به بازار عرضه کند. این مدل گوشی جدید که از دوربینی با وضوح تصویری 41 مگاپیکسل برخوردار خواهد بود،‌EOS نام دارد.

ناظران همزمان با عرضه گوشی لومیای نوکیا در اواخر سال 2012، به جای خالی حسگر 41 مگاپیکسلی این شرکت در گوشی لومیا اشاره کرده بودند که اکنون، با افزوده شدن این حسگر به گوشی، وضوح تصویری دوربین لومیا تقریبا پنج برابر وضوح تصویری پیشرفته‌ترین دوربین‌های موبایل موجود در بازار خواهد شد.

حسگر 14 مگاپیکسلی نوکیا در کنگره جهانی موبایل سال 2012 بارسلونا در قالب آخرین گوشی تحت سیمبین این شرکت با عنوان 808 عرضه شد. هدف از عرضه این حسگر ثبت عکس‌های بزرگ نیست بلکه ثبت تصاویر با کیفیت در شرایط نوری نامناسب است. از این رو ابعاد دقیق تصاویری که با این حسگر به ثبت می‌رسند، درحدود پنج مگاپیکسل است اما هر پیکسل را می‌توان از اطلاعاتی که توسط پیکسل‌های اضافی تهیه شده‌اند مشخص کرد و اطلاعات ناقص را نیز حذف کرد.

افزوده شدن این حسگر به گوشی لومیای نوکیا می‌تواند فاصله میان نوکیا و دیگر رقبای ویندوزی‌اش از قبیل HTC و سامسونگ را افزایش دهد. نوکیا تاکنون درباره اخبار عرضه گوشی جدید EOS اظهار نظری نکرده و سخنگوی این شرکت با ابراز خوشحالی از توجه نسبت به گوشی‌های سری لومیا، اعلام کرده که اظهار‌نظر نکردن درباره گمانه‌زنی‌ها و حدسیات بازار از سیاست‌های اصلی نوکیا است.

کد خبر 200251
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز