یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۶:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: حسین فاطمی عکاس ایرانی در بین برگزیدگان نهمین دوره‌ جایزه‌ بین‌المللی عکس خبری «DAYS JAPAN» قرار گرفت.

عکاسی

به گزارش ایسنا، مسابقه‌ فتوژورنالیستی «روزهای ژاپن»، امسال با موضوع «دفاع و حمایت از شأن و کرامت انسان و طبیعت» برپا شده بود و حسین فاطمی، عکاس آژانس خبری پانوس با مجموعه عکس‌های «سه دهه جنگ داخلی در سومالی» موفق شد، در بین برگزیدگان این جشنواره قرار گیرد.

او در این مجموعه عکس‌ها بخش‌هایی از درد و رنج قشرهای مختلف مردم این کشور فقیر آفریقایی را به تصویر کشیده که در اثر جنگ داخلی با مشکلات و محرومیت‌های بسیاری در عرصه‌ زندگی روزمره روبرو هستند.

حسین فاطمی چندی پیش نیز برای عکس‌هایش از بحران سومالی موفق به دریافت عنوان شایسته‌ تقدیر از سیزدهمین دوره «جایزه بین‌المللی عکس سال یونیسف» شده بود.

جایزه نخست نهمین دوره‌ این مسابقه نصیب گوران توماسوویچ، عکاس ۴۴ ساله صربستانی شد که از بیش از ۱۷ سال پیش تاکنون با خبرگزاری رویترز همکاری دارد.

جایزه بین‌المللی عکس خبری DAYS JAPAN یکی از معتبر‌ترین رویداد‌های فتوژورنالیستی در آسیا و جهان است که از سال ۲۰۰۴ تاکنون توسط یک ماهنامه‌ ژاپنی با هدف گزارشگری بی‌طرفانه و باکیفیت از مهم‌ترین بحران‌ها و رویدادهای اجتماعی و سیاسی در سراسر جهان به همین نام برگزار می‌شود و تاکنون حسین فاطمی تنها عکاس ایرانی برنده‌ یکی از جوایز آن بوده است.

دست‌اندرکاران این مجله هدف خود از برگزاری این جایزه عکاسی را تجلیل از فتوژورنالیست‌هایی عنوان می‌کنند که گاهی حتی با به خطر انداختن جان خود تلاش می‌کنند اوضاع نابه‌سامان نقاط مختلف جهان را از دید مصدومان و قربانیان حادثه و نه از دید صاحبان قدرت و مسببان آن واقعه روایت کنند.

 

کد خبر 205605

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز