همشهری آنلاین: مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران از احتمال افزایش تعرفه تلفن ثابت در سال آینده خبر داد.

تلفن ثابت

به گزارش ایسنا، داوود زارعیان د در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال افزایش تعرفه‌ی تلفن ثابت در سال 92 اظهار کرد: بحث تلفن ثابت و تعرفه‌ی آن از جمله چالش‌های بزرگ ما در کشور است به این دلیل که در سال 1383 ساختار دولتی در برابر افزایش تعرفه‌ها مقاومت کرد و اجازه نداد تعرفه‌های تلفن ثابت افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: اکنون این عدم افزایش تعرفه طبعا آسیب‌های متعددی دارد که مهم‌ترین آن عدم سرمایه‌گذاری در امر توسعه خواهد بود. به عبارت دیگر اگر قرار باشد این روند استمرار داشته باشد، ممکن است در آینده اپراتور‌ها نتوانند توسعه‌ی لازم و مطلوب داشته باشند.

مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در بخش دیگری از سخنان خود به مصوبه‌ی سال گذشته شورای رقابت اشاره کرد و گفت: سال گذشته در قالب این مصوبه ما توانستیم تا حد 11 درصد یعنی حدود 3 یا 4 ریال تعرفه‌های تلفن ثابت را افزایش دهیم و با توجه به فرمولی که همان زمان از طریق این شورا در اختیار ما قرار گرفت، استنباط ما این است که امکان ایجاد تغییر در تعرفه‌ها وجود دارد.

زارعیان در پاسخ به این سوال که این افزایش تعرفه تا چه اندازه خواهد بود، توضیح داد: آنچه مسلم است آنکه هیچ‌گاه در حوزه ارتباطات به اندازه سایر حوزه‌ها افزایش قیمت نخواهیم داشت و من فکر می‌کنم ما باید به دنبال افزایش منطقی و اصولی تعرفه باشیم.

وی در پاسخ به این‌که درنهایت آیا مشخص است تعرفه‌ها تا چند درصد افزایش خواهند یافت، اظهار کرد: در حوزه تلفن ثابت در مجموع تعرفه‌های ما بسیار پایین و میانگین قبض‌های ما در کل کشور مبلغ شش هزار تومان است که می‌توان گفت یکی از کمترین درآمد‌ها در سطح جهان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به این تعرفه‌ها من فکر می‌کنم شاید درنهایت برای این میانگین شش هزار تومانی افزایش تعرفه تنها موجب افزایش 500 تومانی شود و در این میان پیشنهاد ما بسیار منطقی است که قطعا شورای رقابت نیز با توجه به اتفاقاتی که طی ماه‌های اخیر در حوزه قیمت‌ها ایجاد شده با این افزایش مخالفت نخواهد کرد.

مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر این‌که آیا تعرفه‌ی اینترنت مخابرات هم در سال آینده دستخوش تغییر خواهد شد، توضیح داد: فعلا برای افزایش تعرفه‌ی اینترنت برنامه‌ای نداریم.

کد خبر 203672

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز