همشهری آنلاین: اتحادیه بین المللی مخابرات به تازگی اعلام کرده است که تعداد خطوط موبایل در سرتاسر جهان به 6 میلیارد خط رسیده‌است.

موبایل

به گزارش این سازمان بین المللی تعداد تلفن های همراه موجود در جهان تقریبا با جمعیت زمین برابری می کند. اتحادیه بین المللی مخابرات، وابسته به سازمان ملل متحد، اعلام کرد تعداد خطوط موبایل تا پایان سال ۲۰۱۱ حدودا به 6 میلیارد خط رسید.

بر اساس این گزارش، تنها یک میلیارد خط تلفن همراه از میان این خطوط به کاربران چینی و هندی در کشور‌های چین و هندوستان واگذار شده است. تعداد کاربران اینترنتی جهان بر اساس گزارش این اتحادیه تا پایان سال 2010 در حدود پنج میلیارد بوده اما این تعداد تا پایان سال 2011 به 6 میلیارد رسیده‌است.

به این شکل جهان در حال نزدیک شدن به شرایطی است که در آن هر انسانی که بر روی سیاره زمین زندگی می‌کند،‌دارای یک گوشی موبایل و خط تلفن همراه خواهد بود. بر اساس این گزارش درحال حاضر تعداد خطوط همراه موجود در ایالات متحده از تعداد ساکنان آن بیشتر است.

در این گزارش همچنین کره جنوبی به عنوان رتبه اول کشورهای جهان  از نظر توسعه صنعت تله‌کام معرفی شده‌است، ژاپن رتبه هشتم را به دست آورده و دیگر کشورهای اروپایی دیگر رتبه‌ها را از آن خود کرده‌اند.

نکته جالب توجه دیگر این است که تعداد مشترکان تلفن همراه در سرتاسر جهان از مشترکان تلفن ثابت بیشتر است و به ازای هر یک مشترک تلفن ثابت،‌دو مشترک تلفن همراه در جهام وجود دارد. همچنین خدمات اینترنت موبایل در سال 2011 در سرتاسر جهان رشدی 40 درصدی داشته است.

بر اساس گزارش engadget، اتحادیه بین المللی مخابرات همچنین اعلام کرده است که تا پایان سال گذشته حدود دو میلیارد نفر یا یک سوم جمعیت جهان، از اینترنت استفاده کرده اند. تعداد کاربران اینترنت در کشورهای توسعه یافته بر اساس این گزارش برابر  ۷۰ درصد جمعیت این کشورها و در کشورهای در حال توسعه ۲۹ درصد اعلام کرد.

کد خبر 187631
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز