همشهری آنلاین: دبیرکل جمعیت آبادگران در تشریح برنامه این تشکیلات برای انتخابات شوراهای شهر گفت: برنامه این است که فعالیت انتخاباتی شوراها را زودتر شروع کنیم و لیست‌های‌مان را زودتر ببندیم تا مسائل سیاسی انتخابات ریاست جمهوری نتواند بر انتخابات شوراها تأثیرگذار باشد.

حسن بیادی در گفتگو با همشهری آنلاین درباره دیدار انتخاباتی شنبه 27 آبان ماه جمعیت آبادگران با دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: در این جلسه مطرح شد که همزمان بودن انتخابات شورای شهر با انتخابات ریاست‌جمهوری، معضلات زیادی به بار خواهد آورد. چراکه انتخابات شوراها یک انتخابات صرفاً اجتماعی فرهنگی و به صورت محلی است اما انتخابات ریاست جمهوری صرفاً سیاسی و ملی است لذا ادغام این دو انتخابات با توجه به اینکه مسائل سیاسی می‌تواند در زمینه انتخابات شوراها دخیل شود، گرفتاری‌های اجرایی و ماهوی در انتخابات شوراها ایجاد خواهد کرد.

انتخابات شوراها در کشور 15 میلیون را درگیر کار انتخاباتی می‌کند

وی افزود: خانواده شوراها در کل کشور یک خانواده عظیم 150 هزار نفری است و برگزاری انتخابات شوراها نیازمند یک میلیون و 500 هزار کاندیدا است. با این حساب، در صورتی که در ستاد هر کاندیدای انتخابات شورای شهر، 10 نفر هم کار کند؛ بنابراین در انتخابات شوراهای اسلامی، یک خانواده 15 میلیونی درگیر کار خواهند بود. لذا تداخل دو انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری می‌تواند برای یکدیگر مشکلاتی به بار آورد.

توافق آبادگران با باهنر؛ لیست‌های انتخاباتی شوراها زودتر بسته می‌شوند

بیادی درباره جمع‌بندی جلسه جمعیت آبادگران با دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین به همشهری آنلاین گفت: بحث‌ها دو طرفه بود. به این توافق رسیدیم که مقوله شوراها را فعلا از انتخابات ریاست جمهوری جدا کنیم و نگذاریم سایه سیاسی انتخابات ریاست جمهوری روی انتخابات شوراها بیافتد. لذا برنامه این است که فعالیت انتخاباتی شوراها را زودتر شروع کنیم و لیست‌های‌مان را زودتر ببندیم تا مسائل سیاسی انتخابات ریاست جمهوری نتواند بر انتخابات شوراها تأثیرگذار باشد.

انتخابات ریاست جمهوری سه قطبی می‌شود

دبیرکل جمعیت آبادگران در ارائه تحلیلی اجمالی از وضعیت انتخابات ریاست جمهوری آتی نیز گفت: حتما انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، سه قطبی خواهد شد.

اصلاح‌طلبان و تفکر دولتی هر کدام با یک کاندیدا می‌آیند

وی افزود: اصلاح‌طلبان حتماً خواهند آمد؛ حتی اگر با یک کاندیدای مقبول گرچه رأی هم نیاورند، وارد صحنه رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری می‌شوند. البته حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها پر رنگ‌تر خواهد بود. یک جناح هم جناح دولتی با تفکر دولتی خواهد بود و جناح دیگر نیز اصولگرایان هستند.

اگر اصولگرایان به وحدت نرسند، کاندیدای اصلاح‌طلبان یا تفکر دولتی رئیس جمهور می‌شود

دبیرکل جمعیت آبادگران در توضیح بیشتر درباره وضعیت اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: یک عده از اصولگرایان بالفعل روی صحنه‌اند و یک سری از آنها بالقوه پشت صحنه هستند که هنوز برای کاندیداتوری اعلام آمادگی نکرده‌اند. به هر ترتیب تعداد اصولگرایانی که آماده کاندیداتوری هستند زیاد است که اگر به وحدت نرسند، شانس کاندیداهای دو قطب دیگر بیشتر می‌شود.

بیادی خاطرنشان کرد: تفکر دولتی بیشتر از یک کاندیدا نخواهد داشت و اصلاح‌طلبان هم یک کاندیدا بیشتر ندارد. اما تعداد افرادی که در بین اصولگرایان آماده کاندیداتوری هستند خیلی زیاد هستند.

کد خبر 191561
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز