همشهری آنلاین: دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: اصولگرایان تحول‌خواه با گفتمان پیشرفت اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم شرکت می‌کنند.

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی با بیان سه ویژگی نامزد مورد حمایت جریان اصولگرایان تحول‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری به فارس گفت: گفتمان شفاف و مبانی نظری مشخص، برنامه مناسب بر مبنای مبانی نظری اسلام ناب بر اساس اقتضائات و نیازهای روز و آینده کشور و نیز توجه به عناصر انسانی و کادر مورد نیاز برای اجرای برنامه‌ها و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های مناسب خدمتگزاری، از شرایط لازم کاندیدای ما خواهد بود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا اصولگرایان تحول‌خواه به نامزد خاصی رسیده‌اند یا خیر، گفت: اساسا ورود به رقابت زودرس انتخاباتی و انتخاب سریع نامزد نهایی را نادرست و سبب درونی کردن اختلافات و ایجاد تشتت در مجموعه اصولگرایان می‌دانیم. لذا توجه ما معطوف به مقدمات ورود صحیح به عرصه انتخابات و بهره‌گیری از فرصت انتخابات برای تحول در جامعه است.

دبیرکل جمعیت رهپویان با اشاره به گفتمان این جمعیت گفت: از مدتها قبل دفاتر جمعیت در قم و تهران تلاش جدی برای تدوین مبانی نظری گفتمان پیشرفت اسلامی را آغاز کردند که ماحصل این تلاش کسب منطومه مشخصی است که مبتنی بر آن گفتمان پیشرفت اسلامی شکل خواهد گرفت.

زاکانی با بیان این که مبانی نظری گفتمان پیشرفت اسلامی برگرفته از مبانی ناب اسلام است که با نگاه اجتهادی امام و رهبری تبیین شده است، افزود:‌ معتقدیم مشکل جدی کشور در برنامه‌ریزی،‌ نداشتن مبانی اسلامی و استفاده کورکورانه از مبانی و مدل توسعه غربی است لذا تلاش شد تا نظریه اسلامی پیشرفت را که حاصل تحقیق و مطالعه چندین ساله اساتید حوزه و دانشگاه و بر اساس نگاه اجتهادی امام و رهبری و نیز منظومه فکری بزرگانی همچون علامه طباطبایی، شهید مطهری، شهید صدر و بزرگان حوزه و دانشگاه است تدوین کرده تا بتوانیم این خلأ بزرگ در برنامه ریزی‌های کلان کشور را برطرف نماییم.

زاکانی به تلاش‌های صورت گرفته در تبیین این گفتمان به جامعه اشاره کرد و افزود: از ماه‌ها قبل سلسله جلساتی با حضور عناصر فعال و صاحب نظر این عرصه برگزار شد و مجموعه‌های مطالعاتی نیز جهت دریافت فهم درستی از این گفتمان با رجوع به تلاش‌های محققان عزیز در این حوزه تشکیل شد و امروز نیز تلاشی مضاعف برای ایجاد زمینه بسط اجتماعی آن را شروع کردیم و در آینده نیز به صورت گسترده‌تری به تبییین این گفتمان خواهیم پرداخت.

دبیرکل جمعیت رهپویان خاطرنشان کرد: نامزد نهایی ما با مؤلفه‌ها و مشخصه‌های گفتمان پیشرفت اسلامی معلوم خواهد شد.

کد خبر 188084
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز