همشهری آنلاین: عبدالله نوری با تاکید بر اینکه نباید منتظر معجزه در تغییر فضا باشیم گفت: حضور اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری اولویت اصلی این جریان نیست.

عبدالله نوری

فعالان سیاسی و دانشجویی آذربایجان شرقی با عبدالله نوری دیدار کردند که روزنامه مغرب به بخش‌هایی از این دیدار اشاره کرده است. بر اساس گزارش این روزنامه، مهمترین اظهارات عبدالله نوری در زیر آمده است:

  • اگر احساس می​کنیم که جریان اصلاحات بلاتکلیف است، باید این سوال را مطرح کنیم که در نهایت چه کسی باید این حالت را دگرگون کند؟ به نظر من کسی جز خودمان نمی‌تواند این کار را بکند و نباید منتظر وقوع معجزه​ برای تغییر فضا باشیم. البته این مساله همراه با سختی​ها و دشواری​های فراوانی است و موانع زیادی بر سر راه دارد ولی مهم این است که در این مسیر حرکت منسجم و به دور از افراط و تفریط آغاز شود.
  • حضور اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری، اولویت اصلی این جریان نیست. مهم این است که بتوان به سازوکاری برای همکاری و بهبود فضای همزیستی سیاسی رسید.
  • جبهه اصلاحات اگر نتوانند با هم بر سر مسائل اصلی و محوری خودشان به یک توافق و وحدت نظر نسبی برسند، شرایط سخت‌تر از این می​شود. پیشنهادهایی که مطرح شده یا می​شود، قطعا در ابتدای کار چندان جامع نیست، اما آغازی برای همکاری و یک نیاز اساسی جریان اصلاحات است.
  • اصلاح طلبان برای اینکه به وضعیت بهتری برسند، نیاز به از خود گذشتگی دارند. یکی از دلایل عدم تشکیل چنین سازوکاری خودمحوری و نداشتن از خودگذشتگی است. البته این مشکلی است که جناح حاکم نیز با آن درگیر است.
  • امروز بیش از هر زمانی برای نجات کشور به دموکراسی نیازمندیم و دموکراسی نیز از راه محدودسازی و توزیع قدرت و گردش آزاد آن تحقق می یابد.

 

کد خبر 189634
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز