همشهری آنلاین: رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: استعفای نامزدهای انتخاباتی از مشاغل خود صرفاً ناظر بر انتخابات میان دوره‌ای مجلس است و در انتخابات ریاست جمهوری نیازی به اسنعفای نامزدها از مشاغلشان وجود ندارد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «سیدصولت مرتضوی» با بیان این مطلب افزود: شرایط انتخاب‌شوندگان در انتخابات شوراها و ریاست‌جمهوری را وزارت کشور در زمان مناسب،از سوی ستاد انتخابات کشور اعلام می‌‌کند ولی باید گفت در انتخابات ریاست جمهوری، ضرورتی به استعفا برای اشخاص حقوقی نیست.

وی افزود: به دلیل اینکه انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی باید همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و شوراها برگزار شود ما را مقداری زودتر وارد گود انتخابات کرد؛ چراکه قانون‌گذار گفته آنهایی که می‌خواهند داوطلب نمایندگی مجلس شوند باید 6 ماه قبل از ثبت‌نام استعفا دهند و ما ناگریز بودیم اطلاعیه مربوطه را زودهنگام بدهیم و تاریخ انتخابات را هم مشخص کنیم.

مرتضوی درباره زمان ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: ثبت‌نام نامزدهای ریاست‌جمهوری در سال 92 خواهد بود که زمان دقیق‌تر آن بعداً اعلام می‌شود؛ همچنین زمان ثبت‌نام برای انتخابات میان دوره‌ای مجلس، شوراها و یک حوزه‌ای که انتخابات مجلس خبرگان در آن برگزار می‌شود در سال 92 خواهد بود.

کد خبر 183991
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز