همشهری آنلاین: رشت - استاندار گیلان گفت: در سفر یک روزه دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران دوشنبه 15 اسفند به طور همزمان 40 طرح بزرگ عمرانی، صنعتی، تولیدی و مسکن مهر با اعتبار 8 هزار و 164 میلیارد ریال در گیلان افتتاح می‌شود.

مهدی سعادتی عصر روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همچنین با حضور رئیس جمهوری، ساخت 11 کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت - قزوین آغاز می‌شود.

وی افزود: در این سفر، 16 طرح صنعت و معدن با سه هزار و 366 میلیارد ریال هزینه، 11 طرح امور زیربنایی با 349 میلیارد ریال، 5 طرح آموزشی و پزشکی با 228 میلیارد ریال، دو طرح تعاونی با 40 میلیارد ریال و 5 طرح تأمین آب با 181 میلیارد ریال هزینه به بهره برداری می‌رسد.

نماینده عالی دولت در گیلان یکی از مهمترین اهداف سفر رئیس جمهوری را تأمین مسکن مهر و رفع دغدغه مردم در این زمینه دانست و ادامه داد: در سفر دکتر احمدی نژاد به استان، 13 هزار و 500 واحد مسکونی با 4 هزار میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری می رسد.

وی خاطرنشان ساخت: ساخت این تعداد واحد مسکونی برای 21 هزار و 488 نفر شغل ایجاد کرد.

به گفته سعادتی: با بهره برداری از طرح‌های سفر یک روزه رئیس جمهوری به گیلان، برای یک هزار و 778 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

وی طرح سرمایه گذاری مشترک با ژاپن در مجتمع دخانیات رشت با 2 میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه، خط تولید داروی ضدسرطان شرکت داروسازی سبحان با 600 میلیارد ریال هزینه و اشتغالزایی 170 نفر و دانشکده دندان پزشکی سایت لاکان با 124 میلیارد ریال هزینه را از دیگر طرح‌هایی عنوان کرد که با حضور رئیس جمهوری افتتاح می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به تعهدات شرکت گاز درباره گازرسانی به بیش از یک هزار و 125 روستا در تعهدات دور اول و سفر سفر رئیس جمهوری و هیأت دولت به استان گفت: گازرسانی به روستای تنیان شهرستان صومعه سرا نیز با 25 میلیارد ریال هزینه و با ظرفیت اشتراک پذیری 769 خانوار جزء پروژه های قابل افتتاح در این روز است.

وی بیان داشت: همچنین در سفر یک روزه رئیس جمهوری به گیلان، عملیات اجرایی 11 کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت - قزوین با دو هزار و 750 میلیارد ریال آغاز می‌شود.

سعادتی اضافه کرد: بهره برداری از این طرح‌ها، نقش مؤثری در ارتقاء و بهبود شاخص‌های توسعه‌ای استان در بخش‌های زیربنایی، بهداشت و درمان و صنعت دارد.

وی یادآور شد: حضور رئیس دولت مهرورز و عدالت گستر در استان ولایتمدار گیلان، فرصت مغتنمی دیگری است که رایحه خدمتگزاری، استان را عطرآگین کند و همین امر توسعه و پیشرفت مضاعف دیار آیت الله بهجت فومنی و میرزاکوچک خان جنگلی را نوید می‌دهد.

کد خبر 162619
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز