همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور با تشریح نقش مؤثر زنان در حیات و تاریخ بشریت گفت: زن کانون و چشمه‌جوشان محبت و مهرورزی است و اگر از این جایگاه ساقط شوند دل آنها از محبت خالی و خودشان پژمرده می‌شوند و در نتیجه جامعه بشری نیز پژمرده خواهد شد.

دکتر محمود احمدی‌نژاد شب گذشته در دیدار شرکت‌کنندگان همایش بین‌المللی بانوان برگزیده آسمانی، انسان را مهمترین و عزیزترین مخلوق خدا توصیف کرد و اظهار داشت: خداوند همه انسان‌ها را در مصدر حقیقت واحدی خلق کرد و اگر مرزها، تفاوت‌های ظاهری، خودخواهی‌ها و زیاده‌طلبی‌ها از میان برود، فطرت الهی انسان‌ها مبتنی بر این حقیقت واحد ظهور خواهد کرد.

دکتر احمدی‌نژاد اظهار داشت: خدا اراده کرده است تا انسان براساس اختیار و انتخاب و با مجاهدت و تلاش مسیر زمین تا ملکوت را طی کرده و به بالاترین نقطه کمال برسد در و این راه برای همه انسان‌ها خواسته تا عزیز و با کرامت باشند و رنگ، نژاد و جغرافیا تأثیری در کیفیت اراده خداوند در رابطه با انسان‌ها ندارد و البته خداوند انسان را در این مسیر طولانی و پرپیچ و خم تنها نگذاشته و برای او راهنما، الگو و پشتیبانانی چون پیامبران و اولیا قرار داده است.

وی تصریح کرد: حقیقت انسان چه مرد و چه زن واحد است و زمانی که انسان در مسیر کمال از مرزهایی عبور کرد دیگر جنسیت ملاک و معیار نیست و آن فرد چه زن و چه مرد برای همه انسان‌ها الگو می‌شود چنانکه حضرت آسیه و یا حضرت هاجر به عنوان یک زن الگویی برای همه انسان‌ها در مسیرکمال هستند، اگر چه ممکن است ظاهر و شکل ماموریت‌های آنها متفاوت باشد.

دکتر احمدی‌نژاد ادامه داد: حضرت مریم به قله‌هایی از کمال انسانی دست یافت که الگویی برای تمام انسان‌هاست و حضرت خدیجه کبری(س) آنقدر در سیر به کمال بالا رفت که همنشین، پشتیبان و نقطه اتکاء خاتم انبیاء (ص) بود و الگویی برای همه بشریت است. همچنین حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان گل سرسبد آفرینش الگویی برای همه تاریخ و همه انسان‌هاست و آنقدر کمال یافت که همطراز پیامبر خاتم(ص) شد و در حدیث قدسی نقل است که اگر حضرت زهرا نبود جهان خلق نمی‌شد.

رئیس‌جمهور نقش زنان را در حرکت کمالی بشر برجسته و ممتاز برشمرد و خاطر نشان کرد: هیچ کمال، ارزش و زیبایی انسانی و الهی را نمی‌توان یافت که تلاش و مجاهدت یک زن پشت آن نباشد؛ جنس زن از جنس محبت است و اگر زنان نبودند ایثار در جامعه بشری تداوم نمی‌یافت، شجاعت در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی معنا نداشت و ایمان در عرصه زندگی بی‌معنا بود، هر کجا با قله‌ای از قله‌های انسانی در تاریخ مواجه می‌شویم، فداکاری، عظمت و مجاهدت یک زن در پس آن مشاهده می‌شود.

رئیس‌جمهور مشکلات امروز بشر را ناشی از حاکمیت طاغوت‌ها و انسان‌های خودخواه و ساقط شده در دره‌های برتری طلبی دانست که برای پرکردن جیب و خزانه‌های خود حاضرند همه انسانیت را به مسلخ ببرند و گفت: روش کار طاغوت‌ها در سیطره بر جوامع بشری، ایجاد تفرقه و فاصله بین انسان‌ها به بهانه دین و مذهب است در حالی که دین یک حقیقت واحد است و همه پیامبران برای ابلاغ این حقیقت واحد و برای دعوت به یک دین واحد آمده‌اند.

دکتر احمدی‌نژاد اظهار داشت: دنیاطلبان برای منافع خود به بهانه مذهب بین انسان‌ها فاصله می‌اندازند و اگر فرصت کنند حتی داخل خانه‌های مردم نیز تفرقه ایجاد می‌کنند، شخصیت انسان‌ها را تحقیر کرده، استعدادها را سرکوب می‌کنند تا قدرت خود را به رخ کشیده و خود را برتر و جاودانه معرفی ‌کنند.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: مؤثرترین توطئه سلطه‌طلبان آن است که نقش‌ها را در جامعه جابه‌جا می‌کنند تا انسان‌ها فرصت نکنند با ایفای نقش واقعی خود جامعه را به سعادت برسانند و در این بین اصلی‌ترین بخش این توطئه جابه‌جا کردن نقش زنان با معرفی پی‌درپی الگوهای کاذب از زنان مسخ شده، بی‌هویت و جداشده از اصالت‌های زن بودن و انسان بودن است تا نقش اصلی زن مهرورزی و انتشار محبت، انسانیت و ارزش‌های اخلاقی است را از او بگیرند.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه معرفی الگوهای کاذب از زنان موضوعی تصادفی و اتفاقی نیست، تصریح کرد: دنیاطلبان شخصیت زن را آنقدر ساقط کردند تا زن به ابزاری برای تبلیغ کالاها تبدیل شده است و این یعنی آنکه آن کالا از زن ارزشمندتر است.

رئیس‌جمهور نجات جامعه و برقراری صلح، امنیت و سعادت را در گرو اصلاح نقش‌ انسانها ذکر کرد و گفت: زن‌ها باید برای اصلاح جامعه بپا خیزند و چنانکه در نهضت‌های انبیاء الهی نیز زن‌ها بودند که نقش اول را داشتند، امروز نیز باید زن‌ها در اصلاح نقش‌ها در جوامع پیشگام باشند.

دکتر احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: در انقلاب اسلامی ایران نیز زنان پیشگام بوده و اندیشه‌ها و خاستگاه و نقش خود را تغییر دادند و این تغییر خیلی سریع به عرصه عمومی جامعه منتقل شد و دیکتاتورترین دیکتاتور دنیا را ساقط کرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه اصلاح جایگاه و نقش‌ انسانها در جامعه نیازمند الگو و راهنما است، گفت: الگویی بهتر از زنان آسمانی و برتر از حضرت زهرا(س) وجود ندارد.

دکتر احمدی‌نژاد عصر حاضر را دوره معرفی الگوها، بازگشت به حقیقت انسانی و پیگیری راه کمال انسانی دانست و اظهار داشت: دنیا در حال تحول است، مارکسیم به تاریخ پیوست و به لطف خدا اومانیسم و لیبرالیسم نیز به زودی به مارکسیسم خواهند پیوست و اگر چه ممکن است با سر و صدای زیادی که به راه انداخته‌اند در کوتاه‌مدت پیشروی‌هایی داشته باشند ولی دیگر توان ادامه سلطه خود بر جهان ندارند و جهان نیازمند نظمی جدید عادلانه و انسانی است.

رئیس‌جمهور با طرح این سوال که چه کسی می‌تواند نظمی عادلانه و انسانی را بر دنیا حاکم کند، اظهار داشت: مردم همه کشورهای دنیا به دنبال عدالت، کرامت و سعادت هستند و کسی می‌تواند نظم جدیدی بر دنیا حاکم کند که بتواند استقرار عدالت، احیاء کرامت و ایجاد سعادت برای بشر را تضمین کند.

دکتر احمدی‌نژاد تأکید کرد: باور ما این است که نظم عادلانه بر جهان حاکم نخواهد شد و اگر بشود، موفق و ماندگار نخواهد بود مگر اینکه انسانی آسمانی از جنس انبیاء الهی که همه انبیاء وعده آمدن او را داده‌اند بر جهان حاکم شده و دنیا را سرشار از عدالت کند.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: امروز ماموریت اصلی ما این است که به جای سرمایه‌داری و اندیشه استکباری و نظام مادی، نظم انسانی - الهی را معرفی کرده و برای تحقق آن تلاش کنیم.

دکتر احمدی‌نژاد تصریح کرد: کسی که نظم جدید و عادلانه را بر دنیا حاکم خواهد کرد کسی نیست جز فرزندی از فرزندان زهرا(س) که خدا او را قرار داده تا با کمک فرزند حضرت مریم ظهور کرده و عالم را سرشار از عدالت، محبت، انسانیت و سعادت کنند و باور من این است که در تحقق این مهم نیز زنان جامعه بشری و بویژه زنان مسلمان نقش پیشتاز را ایفاء خواهند کرد.

در ابتدای این مراسم وزیران امور زنان افغانستان و تونس و یکی از استاندان حسین بن طلال و ملیسا کارتر کارگردان آمریکایی به ایراد سخن پرداختند.

وزیر امور زنان تونس با اشاره به گذشت یک سال از انقلاب این کشور، انقلاب تونس را تحولی پربار برای این کشور و جهان اسلام دانست و گفت: از ایرانی‌ها می‌خواهم تا نظام نوپای تونس را از جهات فکری، اندیشه‌ای و اقتصادی یاری کنند تا با یاری نظامی که تجلی اراده ملت تونس است شادی‌های خود را با هم به اشتراک بگذارند.

ملیسا کارتر کارگردان زن آمریکایی نیز همایش بین‌المللی بانوان برگزیده آسمانی انسان را یک گردهمایی بسیار مهم برشمرد و اظهار داشت: این کنفرانس نه تنها برای زنان مسلمان بلکه برای همه زنان جهان آموزنده و مهم است و امیدوارم فرهنگ کشور من بتواند از فرهنگ و ارزش‌های متعالی اسلام تقلید کند که این مهم نیازمند نشست‌ها و گفتگوهای مستقیم است.

خالد کریم استاد دانشگاه حسین بن طلال اردن نیز در این جلسه با تجلیل از مواضع قدرتمندانه و متعالی دکتر احمدی‌نژاد در چند دوره حضور وی در مجمع عمومی سازمان ملل تأکید کرد: دکتر احمدی‌نژاد یک نیروی دفاعی قابل اتکاء برای اسلام است و در حالی که غرب با قدرت‌گرفتن کشورهای اسلامی مخالف بود اما ایران پرچمدار قدرت کشورهای اسلامی و پرچمداری قدرتمند برای مسلمانان جهان است.

وی خطاب به دکتر احمدی‌نژاد گفت: شما در کشورهای عربی برای جوانان مسلمان پشت‌گرمی مطمئنی هستید و مطمئن باشید خدا پشتیبان شماست و با این پشتیبانی که دارید، به یاور و پشتیبان دیگری احتیاج ندارید.

کد خبر 159153
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز