همشهری آنلاین: رئیس جمهور با اشاره به اهمیت کار خیر و نقش مردم در این زمینه اظهارکرد: هیچ دولت و قدرتی نمی‌تواند با نیروی مردمی قابل مقایسه باشد و نیرویی که می‌تواند تمام خلاءها را پر کند، نیروی مردمی است.

احمدی نژاد

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد که در مراسم جشن ملی توانمندسازی 100 هزار مددجوی سازمان بهزیستی در حوزه‌ مسکن، اشتغال، خدمات اجتماعی و بیمه در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری سخن می‌گفت، با ابراز خرسندی از حضور در این جمع و با تبریک فرا رسیدن ماه ربیع‌الاول و اهمیت این ماه و هم‌چنین نزدیک شدن به ایام دهه فجر، گفت: انقلاب اسلامی در ادامه حرکت پیامبر عزیز اسلام و اهل بیت است و ملت ایران با الهام گرفتن از حرکت انبیا، اهل بیت این حرکت را آغاز کردند و بشریت را از یأس به امید مطلق رساندند و یک بار دیگر راه پیامبر(ص) و انبیا ، توحید و عدالت به بشریت معرفی شد.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت انسان در هستی، تصریح کرد: ارزش انسان در هستی از منظر خداوند متعال با هیچ مخلوق دیگری قابل مقایسه نیست.

 وی ادامه داد: خداوند انسان را با کرامت خلق کرده و بزرگ و عزیز خواسته است. انسان ضعیف، تحقیر شده، زیر بار ظلم و محروم از تمام استعدادها و توانمندی‌ها انسانی نیست که خداوند آفریده است.

 وی تصریح کرد:خداوند انسان را بزرگ آفرید و همه‌ی عالم دست‌اندرکار این هستند که انسان به عزت برسد و در واقع تلاش پیامبران و انبیا نیز این بوده که حقیقت انسان را به انسان بشناسانند.

 رئیس‌جمهور با طرح این پرسش که راه رسیدن به کمال، خوبی‌ها، زیبایی‌ها و عظمت‌ها از کجا می‌گذرد؟ افزود: راهی که خداوند متعال در این زمینه معرفی کرده، از خود گذشتن، ایثار، فداکاری کردن برای دیگران است. در واقع باید از آن‌چه که دوست و علاقه داریم، عبور کنیم. البته این به این معنا نیست که از نعمت‌ها استفاده نکنیم. باید استفاده کنیم، اما بتوانیم از علایق خود نیز عبور کنیم.

 رئیس جمهور تصریح کرد: اگر می‌خواهیم به اوج برسیم، باید فداکاری کنیم و به فکر دیگران نیز باشیم. همه‌ی زیبایی‌های انسان زمانی متجلی می‌شود که برای دیگران تلاش و فداکاری کند. زندگی حقیقی در واقع زندگی کردن و فداکاری کردن برای دیگران است. تلاش برای کمال جامعه و حرکت در راه عدالت و یگانه‌پرستی است.

 احمدی‌نژاد در ادامه با انتقاد از نظام سرمایه‌داری اظهار کرد: نظام سرمایه‌داری تلاش کرده که یک فرهنگ را گسترش دهد. فرهنگی که هرکس برای خود بدود و در آن تاکید می‌شود، هرکسی برای خود بیشتر بدود و بیشتر به فکر خود باشد، برنده‌تر است.

 وی در ادامه تاکید کرد: در جامعه‌ اسلامی و انقلاب اسلامی مناسب نیست، جامعه‌ای داشته باشیم که به خاطر گردش کارها، سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که از قبل بوده و شاید الان هم باشد، شرایط اجتماعی، زیاده‌خواهی‌ها، کج‌فهمی‌ها و بد عمل کردن‌های برخی باعث شود که بخشی از جامعه از حداقل‌ها محروم باشد.

 وی افزود: زمانیکه کسی شغل و مسکن ندارد و از حداقل‌ها محروم است، برای او صحبت کردن از کرامت انسانی بی‌معناست. جامعه باید خلاءها را پر کند؛ چون بخش وسیعی از این خلاءها ناشی از عملکرد اجتماعی است.

 رئیس‌جمهور با بیان این‌که انسان‌ بودن به رنگ، قیافه، هیکل و مسائل این‌چنینی نیست و باید این باور را بشکنیم که انسان‌ها را بر اساس جسم و رنگ و قیافه بخواهیم تفکیک و طبقه‌بندی کنیم، خاطرنشان کرد: انسان به اندیشه، قلب و دل است.

 احمدی‌نژاد با بیان این‌که بخشی از پر کردن این خلاءها بر عهده‌ی دولت است، یادآور شد: اکنون 20 هزار واحد مسکونی برای مددجویان سازمان بهزیستی فراهم شده است و ان‌شاءالله تا پایان سال 20 هزار واحد مسکونی دیگر نیز در اختیار آنها قرار داده می‌شود و ما این کار را با افتخار انجام می‌دهیم. این وظیفه‌ی ماست.

 وی با اشاره به اهمیت انسان‌ها و با تاکید بر این‌که تک تک انسان‌ها مهم هستند، گفت: ان‌شاءالله تا پایان سال آینده 200 هزار واحد مسکونی در اختیار دیگر دوستان مددجوی سازمان بهزیستی قرار می‌گیرد و دست همه‌ی کسانی که در این راستا تلاش کردند، درد نکند. دست خیرین و کارآفرینان کشور که برای ایجاد اشتغال تلاش می‌کنند، درد نکند.

 رئیس‌جمهور با بیان این‌که دولت نیز با تمام توان در این راستا تلاش می‌کند و ان‌شاءالله در سال آینده نیز بودجه‌ سازمان بهزیستی افزایش پیدا می‌کند، اظهار کرد: از خیرین عزیز در حوزه‌ مسکن و اشتغال نیز تشکر می‌کنم. خوشبختانه انجام کار خیر در کشور ما ریشه دارد و در فرهنگ و اعتقادات ماست و البته جا برای گسترش کار خیر در جامعه‌ ما زیاد است.

 احمدی‌نژاد با بیان این‌که عدالت اجتماعی به طور کامل زمانی محقق می‌شود که جهان سرشار از عدالت باشد و با اشاره به اهمیت حرکت دولت در راستای عدالت و پشتیبانی از فعالیت‌هایی که می‌تواند خلاءهای موجود در جامعه را پر کند، خاطرنشان کرد: نیرویی که اگر حرکت کند می‌تواند تمام خلاءها را پر کند نیروی مردمی است و هیچ دولت و قدرتی نمی‌تواند با نیروی مردمی قابل مقایسه باشد.

 وی با بیان این‌که خداوند متعال در کشور ما ثروت و درآمد زیادی گذاشته است و مردم ما نیز اهل کارهای خیر هستند و تعداد زیادی از خیرین مدرسه‌ساز، مسکن‌ساز و کارآفرین در کشور ما وجود دارد، افزود: ظرفیت‌های مردمی قابل مقایسه با بودجه‌های دولت نیست و ظرفیت مردمی فراتر است.

 رئیس‌جمهور خطاب به کارآفرینان و خیرین گفت: دولت در خدمت شما عزیزان است و ان‌شاءالله خیرین ما با یک یاحسین و یاعلی دیگر بتوانند کارهای گسترده‌تری انجام دهند.

 احمدی‌نژاد اظهار کرد: ان‌شاءالله دولت و مردم و خیرین با کمک هم بتوانند یک حرکت گسترده‌تری را انجام دهند و کاری کنیم که بتوانیم اعلام کنیم که در ایران کسی پیدا نمی‌شود که حداقل‌ها را نداشته باشد. مناسب است که در این راستا مثلا یک برنامه‌ی دو ساله بریزیم و در راستای اجرای آن حرکت کنیم و مسکن و اشتغال و حداقل‌ها را برای تمام نیازمندانی که خود ناتوان هستند، فراهم کنیم و بتوانیم از آنها حمایت کنیم؛ به نحوی که بتوانیم با افتخار در دنیا اعلام کنیم که ایران جزو اولین کشورهایی است که برای عموم مردم حداقل‌ها را تامین کرده است.

 در این مراسم 20 هزار واحد مسکن طرح نهضت مسکن بهزیستی افتتاح و به دو نفر به صورت نمادین کلید خانه اهدا شد و با حضور رئیس‌جمهور، وزیر کار و رفاه و تامین اجتماعی و هم‌چنین رییس سازمان بهزیستی از چهار خیر و چهار کارآفرین نمونه تقدیر شد و از طرف مددجویان کشور نیز به پاس فعالیت‌های رئیس‌جمهور در حمایت از معلولین و کارهای خیر، لوحی که توسط یکی از مددجویان نیشابوری ساخته شده بود اعطا شد.

کد خبر 158553
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز